eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHarlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum › Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
  • Data: 2021-05-17 08:23:04
    Temat: Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11.05.2021 11:19, J.F wrote:

    > IMO - scalak to jest najmniej prawdopodobny.
    >
    > Najpierw bym sprawdzil czestotliwosc kwarcu, bo jak masz dziwnie
    > przeklamane kolory ... moze to to.

    Sprawdzę w wolnej chwili, chociaż jak mówiłem - próbowałem dwóch różnych
    kwarców, z czego jeden pochodził z tej samej serii, co kwarc pracujący w
    prawidłowo działającym egzemplarzu.

    > No i te pary opornikow do sprawdzenia ktore dziela sygnaly RGB
    > R34/R41 itp - moze one za bardzo tlumia.

    Swoją drogą, czy rezystory 68 omów w emiterach tranzystorów są mocno
    krytyczne? Bo tutaj jeszcze przypomniałem sobie jedną kwestię - w
    trakcie budowy zabrakło mi miniaturowych rezystorów metalizowanych
    (bodajże 1%) i w przypadku trzech ostatnich (R20, R21 i R43) musiałem
    użyć zwykłych 5%. To może mieć znaczenie? Z drugiej strony sygnał RGB
    wygląda prawidłowo, chociaż te gorsze rezystory też znajdują się na
    części jego linii.

    > Potem do sprawdzenia kondensatory C22, 23, 24, 30

    Te wymieniłem na inne egzemplarze. Nic się nie zmieniło.

    > moze C28

    W sumie racja, przyjrzę mu się.

    > R42 ... i wiele wiecej tam nie ma.

    Ta sama seria co wszystkie inne rezystory 75 omów użyte zarówno w tym,
    jak i działającym egzemplarzu. Multimetr pokazuje prawidłową rezystancję.

    > noga nr 1 - STDN, wymaga stanu niskiego dla PAL.
    > A na schemacie ... nie podlaczona, wchodzi w CON3.
    > Moze tam Ci brak zworki 2-3 ?

    Zworka jest. Próbowałem nawet manipulować nią (oraz pozostałymi zworkami
    PAL/NTSC) żeby zobaczyć, czy uda mi się uzyskać stabilniejszy obraz.
    Kolory się zmieniały, ale nie udało mi się uzyskać niczego co dałoby się
    uznać za stabilny i prawidłowy obraz.