    From: AA <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hatchback do 35 000 PLN / diesel lub lpg - dylematy
    Date: Sun, 21 Feb 2010 21:14:12 +0100

    > drugiej strony instalacja do nowoczesnego auta to z 3-4k a to wtedy będę
    > musiał kupić starsze auto by zmieścić się w cenie... no i to zapasowe koło w
    > bagażniku.

    Wywal kolo. Kup zestaw naprawczy - wiele nowych aut tak wlasnie jest
    sprzedawanych.
    Przez wiele lat wozilem kolo w bagazniku - przekladalem je, upychalem
    rzeczy, wozilem w kabinie. A z oszczednosci na LPG mozna bylo w trasie
    zamowic serwis z dostawa kola na miejsce wiele razy :)
    Ostatecznie zostaje dojazdowka.

> [...]
    >
    > Astra H - Diesel lub Benzyna 1.8 + lpg
    > Audi A3 - 1.9 TDI 130KM
    > Ford Focus - tu nie znam się na motorach, ale słyszałem że Ford słaby do LPG
    > więc raczej Diesel.
    >
    > Na dzień dzisiejszy najbardziej skłaniam sie do Astry H w dieslu ( 1.7 lub
    > 1.9 ) ale nie wiem jak z jego wytrzymałością w stosunku do TDi w A3...
    > słyszałem ze jednak te diesle w Oplu to nie to co Tdi. A jeśli już to czy
    > szukać 1.7 czy 1.9.
    >
    > Auto ma posłużyc z 3-4 lata... jak kupię to będzie miało pewnie z 160 000 km
    > więc do 250 000 - 300 000 km będzie musiało się pobujać...

    Teraz taka moda, ze bedziesz mial wiekszy wybor wsrod aut z silnikiem
    diesla - kolory, wyposazenia, roczniki, bite, nie bite.
    Wsrod benzyniakow mniejszy wybor i duzo skrajnosci - wersje podstawowe
    lub wypasione, a te czesto z wiekszymi silnikami.

    Relatywnie tanio kupisz Astre H - duzy wybor wsrod uzywanych, ale to
    efekt pofirmowych sprowadzanych z zachodu.
    A3 bedzie obarczone narzutami na nazwe marki.
    Forda nie znam. Znajomy kupil ostatnio uzywke z dieslem - zadowolony,
    chociaz po drodze trafial na rozne miny... ale to przy kazdej marce sie
    zdarza.

    Moze Octavia z 1.9TDI ? Nie psuje sie czesto. Silnik, turbina, dwumasa -
    miewaja swoje przypadlosci, ale to oklepane przypadki.
    Jest tez benzynowy 1.6 dobrze znoszacy LPG, nawet byly fabryczne
    instalacje. W wersji kombi pelne kolo przepadnie w otchlani bagaznika.

    PS. teraz czytam dokladnie, ze o hatchback Ci chodzi.... ale juz nie
    kasuje o Octavii...

    AA