  • 1. Data: 2010-02-21 18:24:02
    Temat: Hatchback do 35 000 PLN / diesel lub lpg - dylematy
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    Witam,

    Planuję zmienić moje obecne auto na coś nowszego.

    Wymagania:
    - 5 drzwi
    - długość max 4.4m ( taki garaż )
    - rocznik od 2001 w górę
    - cena max 35 000 PLN już z opłatami itd...
    - rocznie robię z 30 000 KM
    - nie za wysokie koszty utrzymania

    Największy problem mam czy kupić benzynę i dać lpg czy kupić diesla. Od 3
    lat jeżdżę Oplem Astrą G 1.6 LPG i cenie ją za niskie koszty eksploatacji z
    drugiej strony instalacja do nowoczesnego auta to z 3-4k a to wtedy będę
    musiał kupić starsze auto by zmieścić się w cenie... no i to zapasowe koło w
    bagażniku.

    Myślę o:

    Astra H - Diesel lub Benzyna 1.8 + lpg
    Audi A3 - 1.9 TDI 130KM
    Ford Focus - tu nie znam się na motorach, ale słyszałem że Ford słaby do LPG
    więc raczej Diesel.

    Na dzień dzisiejszy najbardziej skłaniam sie do Astry H w dieslu ( 1.7 lub
    1.9 ) ale nie wiem jak z jego wytrzymałością w stosunku do TDi w A3...
    słyszałem ze jednak te diesle w Oplu to nie to co Tdi. A jeśli już to czy
    szukać 1.7 czy 1.9.

    Auto ma posłużyc z 3-4 lata... jak kupię to będzie miało pewnie z 160 000 km
    więc do 250 000 - 300 000 km będzie musiało się pobujać...

    Z góry dzięki za porady od speców i nie tylko :)

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-02-21 19:05:21
    Temat: Re: Hatchback do 35 000 PLN / diesel lub lpg - dylematy
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Astry H w dieslu

    Może jakieś BMW?

    (sugerowałem się składnią)

  • 3. Data: 2010-02-21 19:08:08
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    > (sugerowałem się składnią)

    To chyba kolego pomyliles grupy...

  • 4. Data: 2010-02-21 19:11:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    BM wrote:

    > sk?aniam sie do Astry H w dieslu

    Nie skłaniaj się zbyt nisko, bo możesz się ubrudzić...

    --
    cokolwiek

  • 5. Data: 2010-02-21 19:13:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał wrote:

    > Może jakieś BMW?
    >
    > (sugerowałem się składnią)

    Ekonomiczne rozwiązanie. W zasadzie tylko "W" musiałby dokupić...

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-02-21 20:10:29
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > To chyba kolego pomyliles grupy...

    Bez względu na grupę - ciężko zmieścić samochód do silnika, chyba, że
    okrętowego...

    BTW. Opel w Dieslu od Diesla w Oplu różni się tym, czym picie w
    Szczawnicy od szczania w piwnicy.

  • 7. Data: 2010-02-21 21:14:12
    Od: AA <...@...pl>

    > drugiej strony instalacja do nowoczesnego auta to z 3-4k a to wtedy będę
    > musiał kupić starsze auto by zmieścić się w cenie... no i to zapasowe koło w
    > bagażniku.

    Wywal kolo. Kup zestaw naprawczy - wiele nowych aut tak wlasnie jest
    sprzedawanych.
    Przez wiele lat wozilem kolo w bagazniku - przekladalem je, upychalem
    rzeczy, wozilem w kabinie. A z oszczednosci na LPG mozna bylo w trasie
    zamowic serwis z dostawa kola na miejsce wiele razy :)
    Ostatecznie zostaje dojazdowka.

> [...]
    >
    > Auto ma posłużyc z 3-4 lata... jak kupię to będzie miało pewnie z 160 000 km
    > więc do 250 000 - 300 000 km będzie musiało się pobujać...

    Teraz taka moda, ze bedziesz mial wiekszy wybor wsrod aut z silnikiem
    diesla - kolory, wyposazenia, roczniki, bite, nie bite.
    Wsrod benzyniakow mniejszy wybor i duzo skrajnosci - wersje podstawowe
    lub wypasione, a te czesto z wiekszymi silnikami.

    Relatywnie tanio kupisz Astre H - duzy wybor wsrod uzywanych, ale to
    efekt pofirmowych sprowadzanych z zachodu.
    A3 bedzie obarczone narzutami na nazwe marki.
    Forda nie znam. Znajomy kupil ostatnio uzywke z dieslem - zadowolony,
    chociaz po drodze trafial na rozne miny... ale to przy kazdej marce sie
    zdarza.

    Moze Octavia z 1.9TDI ? Nie psuje sie czesto. Silnik, turbina, dwumasa -
    miewaja swoje przypadlosci, ale to oklepane przypadki.
    Jest tez benzynowy 1.6 dobrze znoszacy LPG, nawet byly fabryczne
    instalacje. W wersji kombi pelne kolo przepadnie w otchlani bagaznika.

    PS. teraz czytam dokladnie, ze o hatchback Ci chodzi.... ale juz nie
    kasuje o Octavii...

    AA

  • 8. Data: 2010-02-22 11:13:52
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Bez względu na grupę - ciężko zmieścić samochód do silnika, chyba, że
    > okrętowego...
    >
    > BTW. Opel w Dieslu od Diesla w Oplu różni się tym, czym picie w Szczawnicy
    > od szczania w piwnicy.

    nie wiem czy zauwazyliscie, ale z biegiem lat - a troche już jestem na
    grupie, coraz mniej konkretow i logicznych porad, zato mamy coraz więcej
    specjalistow od języka, poprawiania, zwracania uwagi, dowcipkowania, itp.

    troche przykre.

    więcej głupiego pierdolenia niż konkretow....

    --
    Pozdrawiam, Bartek
    [SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;)

  • 9. Data: 2010-02-22 13:12:50
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Bartek wrote:
    > Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    Szczawnicy

    > nie wiem czy zauwazyliscie, ale z biegiem lat - a troche już jestem na
    > grupie, coraz mniej konkretow i logicznych porad,

    A to poradnia jest?

    > zato mamy coraz więcej
    > specjalistow od języka, poprawiania, zwracania uwagi, dowcipkowania, itp.

    BO coraz większa liczba osób mówi i pisze niechlujnie, jakby miała
    rozmówców w dupie.

    > troche przykre.

    Tak, to przykre.

    > więcej głupiego pierdolenia niż konkretow....

    Jak to na grupach dyskusyjnych bywa.
    To nie warsztat naprawczy.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2010-02-22 14:52:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "AA" <...@...pl> wrote in message news:hls46q$4k6$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > rzeczy, wozilem w kabinie. A z oszczednosci na LPG mozna bylo w trasie
    > zamowic serwis z dostawa kola na miejsce wiele razy :)

    Przypadkiem po uzyciu takiego zestawu w sprayu opona nie nadaje sie do
    smietnika tylko?

    Pozdrawiam
    Kamil