    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 15 Mar 2016 04:33:09 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Hyperloop na Słowacji
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 marca 2016 09:42:18 UTC+1 użytkownik robot napisał:

    > Fajnie by było gdyby to powstało.
    > Do Słowacji mam bliżej niż do USA!

    Jak się patrzy ile ludzi lata z Polski do innych krajów w Europie tanimi liniami, to
    nie ma wątpliwości że klient jest. Więc mam nadzieję że do Polski też to dojdzie. To
    jest pociąg, czyli środek codziennego transportu do pracy. Jeśli człowiek szuka pracy
    w promieniu godziny drogi od domu i na dzień dzisiejszy oznacza to że firma może
    wybierać kandydatów na pracowników z obszaru X, a po zbudowaniu takiej kolei ten X
    nagle zamienia się na 10X, to jest w tym potencjał o klasę wyższy niż w tanich
    samolotach. Bo tani samolot nadaje się do tego żeby pracować w miejscu A, mieszkać w
    miejscu B, wynająć tanie lokum koło pracy i przylatywać do domu na weekendy. Dobre i
    to, ale nie ma aż tak wielu ludzi zainteresowanych takim trybem życia. A możliwość
    codziennego dojazdu do pracy np. z Warszawy do Londynu zmieni rynek pracy radykalnie.