eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKomitet kolejkowy :-)Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.37.30.48.1!not
    -for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Date: Mon, 3 Nov 2025 11:26:39 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1ke2bt7k6s2si$.aducpkfycn6u$.dlg@40tude.net>
    References: <10e5vmi$ilr$1@news.chmurka.net> <10e7cfe$gur$1@news.chmurka.net>
    <4tge8q0zrurl.tet35a9efxbp$.dlg@40tude.net> <s...@m...org>
    <a1pjt1pqffj8$.11yymcu1ulfu6$.dlg@40tude.net>
    <10e9hna$oct$4@news.chmurka.net>
    <cqpbhd7z522c.1vx57s3r5nsfg$.dlg@40tude.net>
    <10e9m4f$oct$6@news.chmurka.net>
    <z...@4...net>
    <10e9smc$ocv$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="37.30.48.1"; logging-data="13392";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:5OyDQFU+i3o0CIpg0cAgDAI57+Y=
    sha256:MeiwYNERL25SXQKaoECCSr86Thmby3xVj0lbeLG1fm4=
    sha1:WO+p3PgLvM3EMyBJo6I85fjNAJA=
    sha256:exETzNtIXp9CJXffRQ2xtV0X4oPqxGZwboJJM2+sniM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2732147
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 3 Nov 2025 10:29:48 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 03-11-2025 o 10:12, J.F pisze:
    >> On Mon, 3 Nov 2025 08:37:51 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 03-11-2025 o 08:05, J.F pisze:


    >>>>>>>> Na początku BEV były drogie, kiepskie,
    >>>>>>
    >>>>>>> Bo, podkreślę to po raz kolejny, żadnemu koncernowi nie zależało na
    >>>>>>> elektrykach. Chcieli dalej sprzedawać spierdoliniaki bo siedzieli w
    >>>>>>> kieszeni koncernów paliwowych.
    >>>>>>
    >>>>>> Shell, BP, Orlen ?
    >>>>>
    >>>>> I wielu innych.
    >>>>
    >>>> Dalej to nie wiem
    >>>
    >>> A po co to w ogóle rozstrząsać?
    >>> Wszyscy jak jeden, brak pola do dyskusji i takiej potrzeby.
    >>>
    >>>> - arabskie jakieś? Norwegia?
    >>> Albo ruskie.
    >>
    >> A słusznie - główny dostawca ropy do Europy ... kiedyś.
    >>
    >> Ale widać cos kiepsko lobbował, albo nie tam, gdzie trzeba :-)
    >
    > Mówi Ci coś nazwisko Schroeder?
    > Lepiej chyba się nie dało....
    >
    > Ale przegięli rozpoczynając wojnę i nawet Niemcy musieli zawiesić
    > współpracę, mimo wielkiej niechęci do takiego kroku.

    Ale Schroeder przestał być kanclerzem w 2005 roku.

    Samochoody elektryczne się wtedy marzyły ledwo kilku osobom - Musk,
    dwóch założycieli Tesli.

    >>>> Ja tam myślę, że im się po prostu ryzykować nie chciało - mieli
    >>>> dopracowane silniki spalinowe, wady elektryków były znane ...
    >>>
    >>> Zalety też.
    >>> Nokia też nie chciała ryzykować, jak skończyła wiadomo.
    >>> Ten sam przypadek.
    >>
    >> No przecież zaryzykowała - zrobiła nowoczesny system na telefony,
    >> Symbiana, razem z Motorolą.
    >
    > I chyba też WIndows Phone.
    > Zamiast wejść w nową falę czyli Androida....

    Trzeci system?
    A skąd było wiadomo, że Android nie padnie? :-)

    No i przecież wierzymy, że Symbian lepszy :-)
    Albo, że MS lepszy.

    >> I widzisz jak skończyły.
    >> Chinczyk też zaryzykował, kupił markę ... pewnie poniósł straty.
    > A nie MS najpierw?

    Też prawda.

    >> Czasem trzeba miec trochę szczęscia. Albo lepszy marketing.
    >> Albo lepszego prezesa/zarząd. Albo lepiej wyczuć moment.
    >
    > Dokładnie o to idzie.
    > Eurppejska motoryzacja go nie wyczuła, a jeszcze mniej japońska.

    No, Prius sie pojawił w 1997.

    >> Albo sprzedać frajerom, jak się jest u szczytu (Volvo).
    > W sensie że to upadające Volvo było u szczytu?
    > Chyba śmieszności.....

    Ford tak jednak myślał.
    Kolejna nieudana, odważna decyzja.

    >> Przy czym wydaje mi się, że Nokia działa nadal.
    > Ale nie w telefonach komórkowych.

    W sieciach komórkowych. Widać tam większe pieniądze i nie trzeba się
    liczyć z każdym groszem :-)

    >>>> No ale przecież ruszyło, i coraz więcej BEV oferują.
    >>> Ale za późno i za drogo niestety.
    >>> Choć sam zamówiłem europejskiego bev jako następnego, mimo że chińskie
    >>> trochę tańsze.
    >>
    >> Mowisz, że jakby zaczęli powiedzmy 3 lata wcześniej, to by opanowali
    >> rynek że ho ho, i żaden Chinczyk by nie podskoczył?
    >
    > No nie, to by musieli zrobić ZANIM zaczęli chińczykom za darmo wiedzę o
    > motoryzacji przekazywać i fabryki wszystkiego tam przenosić, bez żadnej
    > kontroli.
    > Efekty takiego działania mamy teraz.

    O ile Chinczycy ponoć cwanie z tymi biznesami zagranicznymi
    współpracowali, i ponoć zachowywali kontrolę nad lokalnymi spółkami,
    choć ciekaw jestem, jak to wyglądało w dużych koncernach ...
    to nie wiem, czy nie przeceniasz.
    Chinczycy i tak by doszli do tej wiedzy, trochę naśladująć, trochę
    eksperymentując ... a jeśli chodzi o BEV, to czy europejskie koncerny
    miały taką wielką wiedzę ?

    > Ale w bev też nawalili, głównie zbytnim upodobnieniem do ice, co się źle
    > skończyło, bo soft położyli.
    > Produkcję zresztą też, wskutek czego uzależnili się od dostaw z Chin.
    > A teraz myfriendy ich od nich odcinają i nie ma ruchu.

    Ale cóż zrobić, jak Europa za droga na dostawcę?
    No chyba, że środkowo-wschodnia ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: