    From: PSYLO <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: II plan rozmyty
    Date: Thu, 01 Jan 2009 20:54:04 +0100

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > W czym to będzie przeszkadzać rzeczonemu amatorowi z *ambicjami*?

    Brak AF? W niczym, absolutnie w niczym. Bo po co komu w ogóle AF? :-)

    > Poza tym pisanie o
    > 50/1.8 staje się powoli nudne: ten obiektyw na APS-C jest tak naprawdę
    > nie wiadomo do czego.

    Nudne to jest bronienie i tuszowanie tej bardzo znaczącej wady tanich
    korpusów Nikona, czego się już tony oczytałem w różnych miejscach w
    sieci i za każdym razem śmiać mi się z tego chce.

    Odnośnie "nie wiadomo do czego" - 80mm (w przypadku 1,6 cropa Canona) to
    całkiem dobra portretówka. Nawet jakby był nieco dłuższy, to by mu nie
    zaszkodziło, ale to już moje subiektywne odczucia. No, chyba, że ktoś
    preferuje pstryki np. wyłącznie na imieninach ciotki przy stole, wówczas
    jest zbyt długi.

    > Może dlatego, że z
    > D40 używam pięciu innych, sensowniejszych obiektywów, a może dlatego, że
    > jestem amatorem bez ambicji?

    Do portretu? Napisz jakich, z ciekawości dowiem się jakich to pięciu
    portretowych obiektywów warto używać z budżetowym korpusem Nikona za
    ~900-1000 zł ;-)

    --
    PSYLO