    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Internet ADSL na wsi + brak stacjonarnego + alergia na TP
    Date: Sat, 12 Sep 2009 09:41:16 +0200

    > Czy w domu na wsi, do którego nie ma doprowadzonego *jakiegokolwiek*
    > kabla mogę założyć sobie łącze typu ADSL bez kontaktowania się z TPSA

    Jak już odpowiedzieli inni - raczej ciężka sprawa.
    Ale - czy bezwzględnie musi to być ADSL?
    Nie działa tam jakiś lokalny ISP drogą radiową?
    Łącze 802.11a może działać wcale nie gorzej (albo i lepiej), jak
    zrobione z głową.
    A i dogadać się z mniejszyą firmą często łatwiej...

    --------

    Jeśli wieś nie jest jakimś przemieściem to i o ISP na WiFI trudno. U mnie np
    takich nie ma.
    Wiem tylko, że na dzwonnicy kościoła w Kolczewie jakiś provider montuje
    anteny.
    Ksiądz koledze po znajomosci papiery pokazywał.
    Ma to chodzić na licencjonowanym kawałku pasma 5,9 GHz(np w każdym razie 5
    GHz tam bylo).
    Niestety mimo, że Kołczewo to miejscowość nieodległa i nawet w niej stoi
    centrala z której mam telefon i Neosradę to zupełnie zasłonięta zalesionym
    wzgórzem morenowym.
    Nic powyżej UHFu nie przejdzie.
    A i UHF z trudem idzie.
    Ale cała nadzieja w tym, że właśnie w Kołczewie na maszcie Orange będzie BTS
    CDMA 450 MHz i to jeszcze w tym roku.
    Widnieje w tabeli wydanych pozwoleń na stronie BIP UKE.
    Może jak moja linia zgnije już do takiego stopnia że ADSL nie będzie chciał
    nią chadzać to się na CDMA przerzucę, tym bardziej że mam antenę kierunkową
    Yagi na 450 MHz. Zawsze można na dachu założyć.

    vari