  • Data: 2021-02-25 19:34:44
    Temat: Re: Izera
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.02.2021 o 19:07, J.F. pisze:

    > A to nie wiem ... taki typ, czy ten konkretny reaktor, ktory u nas byl,
    > czy mial byc ?

    Dwa na złom, jeden na węgrzech jako szkoleniowy, jeden w finlandii i robi.

    > Elektrownia atomowa moze miec znacznie wyzsze wymagania ..

    I zapewne ma. Skoro radziecka wielka płyta stoi, to i reaktor by stał. W
    końcu sam budynek to żadna wyższa szkoła rakietowa. Choć z deugiej
    strony właśnie ostatni gierkowski wiadukt w warszawie dostał
    ograniczenie do 40;)

    > No ... IMO - troche trudno wpisac w projekt, chyba ze w "straty w/g
    > normy" :-)

    Człowieku - w komunie wszystko kradli, więc jak miało być zrobione, to
    trudno trzeba było brać to pod uwagę i po prostu dawać więcej. Wiesz
    jaki codename miał u ruskich MiG-25? Gastronom - bo miał w chłodzeniu
    spirytus. Ponoć były pomysły, żeby zastąpić jakimś skażonym czy
    metanolem, ale ktoś przytomnie zauważył, że szkolenie personelu
    naziemnego a być może i pilotów jest droższe niż ubytki na układzie;)

    > Ale co - przeprowadzic bys sie chcial, czy zarabiac na mieszkancach?

    Chciałbym mieć elektrownie atomową w swojej gminie, bo wtedy sralibyśmy
    kasą i podgrzewali sobie chodniki, żebyich nie odśnieżać:P W sumie teraz
    już nie, ale kilka lat temu to bym się pewnie chętnie przeprowadził -
    sprzedałbym mieszkanie, wybudował dom gdzieś niedaleko, zatrudnił w
    elektrowni i spokojnie sobie żył.

    > Bo wiesz - oni moze beda mieli bezplatny basen, dobra szkole, i lawki w
    > parku, ale dla Ciebie to nie ...

    Przecież paszportów nie sprawdzają:P Zresztą EJ na pewno będzie dawać
    multisporta, to basen ogarną. Jak włączą jezioro w chłodzenie, to by
    celował w domek na brzegu i kąpał się w jeziorze, ale teraz to chłodnie
    kominowe:(

    > A jak elektrownia dupnie, to w promieniu 15-30 km lepiej nie mieszkac :-)

    Jak dupnie to dupnie i na chuj drążyć temat. W czarnobylu dupnęła a
    ludzi do tej pory nie mogą od nieczynnej elektrowni odspawać i dzieci
    ich dzieci są zapisane do roboty w zonie;) A i średnia życia jest
    dłuższa niż w reszcie ukrainy. Całkiem przyjemny wynik jak na najwiekszy
    nuklearny cywilny rozpierdol w historii.

    > I na co to poszlo - bo jak rozumiem to projektu jeszcze nie ma,
    > wykonawcy nie ma, przetargu nie ma ... ale stanowiska w zarzadzie sa :-)

    No po co pytasz jak wiesz:P

    --
    Shrek