  • 1. Data: 2021-02-24 19:53:27
    Temat: Izera
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Glowny inzynier opowiada
    https://www.youtube.com/watch?v=J30NTaTOQlY

    hm, 38 minut ... ogladac, czy nie warto ...

    Moze ktos wychwyci od kogo kupujemy licencje ..

    Prototyp jakby jest, tylko na moj gust bagaznik ciut za maly ..

    J.

  • 2. Data: 2021-02-24 20:08:42
    Temat: Re: Izera
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2021 o 19:53, J.F. pisze:
    > Glowny inzynier opowiada
    > https://www.youtube.com/watch?v=J30NTaTOQlY
    >
    > hm, 38 minut ... ogladac, czy nie warto ...

    Ja skończyłem w okolicach tego, jak było, że będzie na abonament (w
    sumie można kupić, ale nie polecają - czyli się nie da) ale nie powidzą
    za ile.

    Sorry - żeby się z pinokiem umawiać na najem samochodu to trzeba mieć
    słabo w głowie - w nocy tłita napisze i okaże się z datą wsteczną
    podrożało 10 razy a limit kilometrów jest do 20 dziennie;) Oczywiście
    zakładając że coś z tej fabryki wysrają, bo dotąd to mają już
    doświadczenie w budowie mieszkań, domów z drewna, megalotnisk,
    elektrowni atomowych, centrów frakcjonowania osocza, okrętów podwodnych
    i nawodnych, pomniejszych lotnisk w radomiach i chuj wie czego jeszcze.

    Powiem jak to widze - za komuny były przedpłaty na maluchy chyba. Komuna
    wróciła:P

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-02-24 21:38:31
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-24 o 20:08, Shrek pisze:

> [...]

    Nie warto.
    Nawet nie powiedział od kogo licencję kupią.
    I w dalszym ciągu brak przekonywujących dowodów że będą
    produkować.

    > Ja skończyłem w okolicach tego, jak było, że będzie na abonament (w
    > sumie można kupić, ale nie polecają - czyli się nie da) ale nie powidzą
    > za ile.

    Jak będą sprzedawać to powiedzą za ile. Znasz jakiegoś producenta
    który trzy czy cztery lata przed wyprodukowaniem podaje cenę?

> [...]
    > i nawodnych, pomniejszych lotnisk w radomiach i chuj wie czego jeszcze.
    >
    > Powiem jak to widze - za komuny były przedpłaty na maluchy chyba. Komuna

    Ktoś od ciebie chciał przedpłatę na Izerę?
    Zgłoś na policję próbę oszustwa.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2021-02-24 23:46:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2021 o 21:38, RadoslawF pisze:

    > Jak będą sprzedawać to powiedzą za ile. Znasz jakiegoś producenta
    > który trzy czy cztery lata przed wyprodukowaniem podaje cenę?

    Ogólnie mało który producent chwali się modelami, które wporwadzi za
    cztery lata.

    > Ktoś od ciebie chciał przedpłatę na Izerę?

    Tak - w podatkach.

    --
    Shrek

  • 5. Data: 2021-02-25 04:02:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-02-2021 o 19:53, J.F. pisze:
    > Glowny inzynier opowiada
    > https://www.youtube.com/watch?v=J30NTaTOQlY
    >
    > hm, 38 minut ... ogladac, czy nie warto ...
    >
    > Moze ktos wychwyci od kogo kupujemy licencje ..

    Nie wiadomo:
    https://forum.elektrowoz.pl/threads/wywiad-z-glownym
    -inzynierem-izery.136/#post-886

  • 6. Data: 2021-02-25 10:20:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > i nawodnych, pomniejszych lotnisk w radomiach i chuj wie czego jeszcze.
    >
    > Powiem jak to widze - za komuny były przedpłaty na maluchy chyba. Komuna

    I na Tesle :-) Ale to dziś w Ameryce...
    T.

  • 7. Data: 2021-02-25 10:36:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-02-25 o 04:02, Cavallino pisze:

    > Nie wiadomo:
    > https://forum.elektrowoz.pl/threads/wywiad-z-glownym
    -inzynierem-izery.136/#post-886

    Oni sami nie wiedzą jeszcze, czego chcą.
    Według mnie głupotą byłoby próbowanie budowy wszystkiego od podstaw -
    lepiej kupuć "gotowca" na sprawdzonych podzespołach a potem szukać
    zamienników - taką drogą kiedyś poszła Japonia a potem Korea, a dziś idą
    Chińczycy. Zapewnienie jakości dziś nie jest problemem - wystarczy
    zadbanie o kontrole półproduktów, a elementy wytwarzane na CNC są dość
    powtarzalne (jeśli surowiec trzyma parametry).
    Auto może być ciut tańsze, bo u nas zarobki mocno odbiegają od
    zachodnich (na marginesie - czy opel albo inny fiat jest tańszy, bo jest
    wytwarzany w Polsce? Nie, bo koncerny rozliczają to globalnie. A tu
    będzie mozna nieco spuścić z ceny).
    Co do chińskiej zawartości w takim samochodzie - Chińczycy opanowali
    produkcję takich aut niemal do perfekcji, a ich BYD za chwilę będzie
    rozdawał karty. Już ponad 50% aut elektrycznych sprzedaje się w Chinach.
    Ponoć tam, można kupić 138 modeli takich samochodów.
    "O skali rynku pojazdów EV niech świadczy fakt, że w Chinach dostępnych
    jest obecnie 138 modeli pojazdów elektrycznych, w Europie 60, a w USA
    zaledwie - 17!
    Bez wątpienia na taki stan rzeczy ma ogromny wpływ cena auta
    elektrycznego, która w Chinach średnio wynosi 29 895 USD za sztukę, w
    Europie 48 080 USD, a w Stanach Zjednoczonych aż 55 233 USD za sztukę!"
    A jak ktoś jest ciekaw ich jakości - Volvo elektryczne produkowane jest
    z chińskich podzespołów (Geely - plyta SPA i CMA, Polestar). Ale podobno
    nadal jest szwedzkie :-P Jak to niektórzy kpiąco piszą: Volvo S60 T8
    Polestar Engineered. Swoją drogą mija właśnie 10 lat od kiedy Volvo jest
    chińskie.

    T.

  • 8. Data: 2021-02-25 10:54:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2021 o 10:20, T. pisze:

    > I na Tesle :-) Ale to dziś w Ameryce...

    Różnica taka, że tesle powstały, a izera... no coż - ze sztandarowych
    inwestycji pisów i spółki to tylko zaczęli kopać nikomu niepotrzebny
    kanał i zburzyli terminal lotniska w radomiu:P A no i trochę szpitali
    patiomkinowskich.

    Zobaczycie - jeszcze będzie danina na te elektryki. Domyślnie zapisujesz
    się do programu, a jak chcesz się wypisać, to 25% opłaty manipulacyjnej.
    Pomijając już że w prądzie się dorzuciłeś:P MAski słabo szły to...

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2021-02-25 11:02:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie warto.
    >Nawet nie powiedział od kogo licencję kupią.
    >I w dalszym ciągu brak przekonywujących dowodów że będą
    >produkować.

    No wiesz - im wiecej wydadza na projekt, tym wieksze bedzie parcie,
    aby produkowac ...

    J.

  • 10. Data: 2021-02-25 11:14:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >słabo w głowie - w nocy tłita napisze i okaże się z datą wsteczną
    >podrożało 10 razy a limit kilometrów jest do 20 dziennie;)

    No ale to chyba lepiej wtedy wypowiedziec najem, niz zostac z drogim
    samochodem, ktory mial byc na tani prad, a bedzie na drogi prad ...

    Jakos tak GM tez nie chcial EV1 sprzedawac, tylko w leasing dawal, a
    potem sumiennie wszystkie odebral i bardzo sumiennie zniszczyl.

> [...]
    >elektrowni atomowych, centrów frakcjonowania osocza, okrętów
    >podwodnych i nawodnych, pomniejszych lotnisk w radomiach i chuj wie

    A najem jest po to, aby ukryc faktyczna cene i wielkosc dofinansowania
    ?

    >Powiem jak to widze - za komuny były przedpłaty na maluchy chyba.
    >Komuna wróciła:P

    Na Tesle byly, na Lotusa Elise byly, kolejki po iphone sie 24h
    wczesniej ustawiaja - komuna przychodzi powoli.

    J.