  • Data: 2022-11-24 17:15:23
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-11-24 o 10:31, J.F pisze:

    > Samochodow czy telewizorow?
    >
    > Projektantow samochodow z doswiadczeniem u nas nie ma.
    > No ale mogliby nabrac z czasem. Co bylyby warte ich produkty - trudno
    > powiedziec. trwalosc tych "zachodnich" jest dobra, ale do tego sie
    > latami dochodzi.
    >
    > Tylko samochod to duzy projekt. Trzeba inwestora ktory za to zaplaci,
    > potem zainwestuje w projekt linii produkcyjnych, potem w siec
    > sprzedazy i serwisu. A i to chyba sie nie utrzyma.
    >
    > W dodatku wspolczesne silniki spalinowe to juz powoli sztuka/magia
    > z uwagi na normy emisji ... no ale chcemy elektryczny zaprojektowac.

> [...]

    Samochodów.
    Oczywiście - projektantów takich od zera to nie ma. Ale jednak sporo
    inżynierów pracuje przy samochodach w fabrykach w Polsce. Chyba maja
    oczy, potrafią analizować - wystarczy zrobić jakiś zlot mózgowców z
    fabryk Opla, Stellantis, VW i kilku innych i coś wymyślić. Rozumiem, ze
    to by było obarczone błędami na początku, ale chyba to nie jest
    niewykonalne w określonym czasie. Robić co kilka dni testy zderzeniowe
    prototypów i już.
    Na studiach miałem kilku wykładowców, którzy mnie przeczołgali przy
    kilku projektach inżynierskich. W dzisiejszych czasach praktycznie
    wystarczy kupić 30 szt. odpowiedniego oprogramowania (np. 3DS) i można
    większość spraw policzyć bez budowania prototypów. Zapłacić
    najzdolniejszym, sciągnąć kilka osób nawet z zagranicy (Polacy też
    pracują przy projektach zagranicznych samochodów) i już. Nie potrafię
    tego pojąc, że nie idzie się taką drogą. CO jest tak szczególnego w
    wykonaniu platformy dla samochodu? Można kupić ileś tam modeli aut i
    rozkręcić do śrubek, porównać i wyciągnąć wnioski. Tak do swoich
    osiągnięć dochodzili Japończycy, później Koreańczycy, a dziś Chińczycy.
    T.