  • 1. Data: 2022-11-18 11:37:59
    Temat: Izera jednak z Chin
    Od: K <...@l...com>

    https://antyweb.pl/izera-powstanie-na-platformie-gee
    ly

    swoja droga z tymi parametrami w 2026 to moze byc ciezko i nawet program
    elektryk+ moze tego nie zmienic.

  • 2. Data: 2022-11-18 11:54:26
    Temat: Re: Izera jednak z Chin
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-18 o 11:37, K pisze:
    > https://antyweb.pl/izera-powstanie-na-platformie-gee
    ly

    > swoja droga z tymi parametrami w 2026 to moze byc ciezko i nawet program
    > elektryk+ moze tego nie zmienic.

    Zwiedzałem fabrykę Volkswagena w Białężycach. 70 proc. podzespołów
    pochodzi z Polski. Czy to polskie auto? :-)

    A tu więcej o chińszczyźnie:
    https://glowny-mechanik.pl/2022/11/18/geely-holding-
    zostaje-partnerem-technologicznym-marki-izera/

    W sumie my mamy brać tylko podłogę od nich. Volvo (elektryczne) całe
    jest chińskie z firmy Polestar.

    T.

  • 3. Data: 2022-11-18 12:03:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 11:54:26 +0100, T. wrote:
    ly

    > Zwiedzałem fabrykę Volkswagena w Białężycach. 70 proc. podzespołów
    > pochodzi z Polski. Czy to polskie auto? :-)

    No ba, kupilem komputer Dell i przyszedl z łódzkiej fabryki.
    Telewizory tez były/są w Polsce "produkowane" ... ale ze wschodnich
    komponentow :-)

> [...]
    zostaje-partnerem-technologicznym-marki-izera/

    > W sumie my mamy brać tylko podłogę od nich. Volvo (elektryczne) całe

    Ta "podłoga" to nie jest praktycznie wszystko zwiazane z napedem?
    A nasza bedzie karoseria (włoskiego projektu), elementy wnętrza,
    fotele ...

    J.

  • 4. Data: 2022-11-18 12:26:40
    Od: K <...@l...com>

    On 18/11/2022 11:03, J.F wrote:

    > No ba, kupilem komputer Dell i przyszedl z łódzkiej fabryki.
    > Telewizory tez były/są w Polsce "produkowane" ... ale ze wschodnich
    > komponentow :-)

    bo swego czasu wszystkie lapki i czesc serwerow byly robione w PL, teraz
    lapki ida z Chin.

> [...]
    >
    > Ta "podłoga" to nie jest praktycznie wszystko zwiazane z napedem?
    > A nasza bedzie karoseria (włoskiego projektu), elementy wnętrza,

    nasza bedzie montownia i sukces jesli wtedy nadal bedzie wtedy rzadzil pis.

  • 5. Data: 2022-11-18 13:04:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-18 o 12:26, K pisze:

> [...]
    zostaje-partnerem-technologicznym-marki-izera/

    > nasza bedzie montownia i sukces jesli wtedy nadal bedzie wtedy rzadzil pis.

    Podejrzewam, że większość elementów będzie produkowana w Polsce
    (włącznie z bateriami). To jednak coś... Przy dzisiejszej globalizacji
    nie ma produktów czysto narodowych.
    T.

  • 6. Data: 2022-11-18 13:35:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 13:04:31 +0100, T. wrote:

    zostaje-partnerem-technologicznym-marki-izera/

    > Podejrzewam, że większość elementów będzie produkowana w Polsce
    > (włącznie z bateriami). To jednak coś... Przy dzisiejszej globalizacji
    > nie ma produktów czysto narodowych.

    Zgadza sie.
    Baterie ... moga byc polskie. Z ogniw LG, made in Poland.
    Silniki - raczej chinskie. Chociaz kto wie - silniki tez potrafimy
    robic, jak licencje dostaniemy.

    Elektronika/falowniki - chinskie. Choc w dalekiej przyszlosci kto wie.

    Drobniejsze elementy - tak jak piszesz - od polskich poddostawcow,
    juz od nich są w innych samochodach.

    Aczkolwiek ... kto wie, ile drobnicy bedzie taniej kupic w geely,
    niz robic samemu.
    No i gdzie robic - ci poddostawcy, to czesto zagraniczne firmy, z
    zagranicznym za/rzadem. Ale skoro im sie oplaca robic czesci do VW,
    to czemu nie do Izery.

    Pytanie tylko, czy ta produkcja w ogole ruszy, i ile bedzie kosztowało
    auto. Bo cos mi sie wydaje, ze PiS do tego jak do jeża podchodzi, a do
    wyborów na pewno nie zdązy.

    No coz - sa dwa rozwiązania rezerwowe.
    Izere sie wyrzuci do kosza, a w Jaworznie powstanie montownia
    Geely. Albo Toyoty.
    Albo jeszcze kogos innego.

    J.

  • 7. Data: 2022-11-18 16:13:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-11-2022 o 12:03, J.F pisze:

> [...]

    A Volvo nielektryczne to jakie jest?
    Przecież to właśnie Geely jest jego właścicielem....

    > Ta "podłoga" to nie jest praktycznie wszystko zwiazane z napedem?
    > A nasza bedzie karoseria (włoskiego projektu),
    Kto Ci powiedział?
    Ten projekt raczej się nie ostanie, chyba że masz na myśli tylko kształty.

  • 8. Data: 2022-11-18 16:15:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-11-2022 o 13:35, J.F pisze:

    > No coz - sa dwa rozwiązania rezerwowe.
    > Izere sie wyrzuci do kosza, a w Jaworznie powstanie montownia
    > Geely.

    Przecież tak właśnie ma być.....
    Izera to będzie tylko znaczek na masce i może nieco inne kształty nadwozia.

  • 9. Data: 2022-11-18 16:37:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.11.2022 o 12:03, J.F pisze:

    > Ta "podłoga" to nie jest praktycznie wszystko zwiazane z napedem?
    > A nasza bedzie karoseria (włoskiego projektu), elementy wnętrza,
    > fotele ...

    "nasza" to będzie rada nadzorcza. I na tym się impreza skończy. Możesz
    przypomnieć jeden udany program innowacyjny pis? Szczyt szczytów to rów
    jarosława którego innowacyjność jest ujemna (a i tak niedokończony).
    Wszystkie te "programy" sprowadzają się do tego, żeby umieścić ta swoich
    ludzi żeby pochłaniali państwowe pieniądzę, część zawracając do partii w
    formie "dobrowolnych darowizn". Dodatkowym plusem jest to że można
    specustawy do tego przepychać po nocach i może w którejś uda się w końcu
    przepchnąć bezkarność kowidową. A produkt jest do niczego nie potrzebny
    a nawet zbędny, bo trzeba by ekspertów zatrudnic - a czemu pis nie
    zatrudnia ekspertów to już rzecznik mówił;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2022-11-18 17:52:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    >
    > Ta "podłoga" to nie jest praktycznie wszystko zwiazane z napedem?
    > A nasza bedzie karoseria (włoskiego projektu), elementy wnętrza,

    ... kółka różańcowe :-)