-
Data: 2010-11-05 07:43:18
Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-11-04 04:54, to pisze:
> begin kml
>
>> Ta, MarcinJM nie zdaje sobie sprawy z tego co się dzieje w samochodzie.
>
> W tym przypadku się myli, bo żeby Wasza teoria była prawdziwa, to klocek
> i tarcza powinny być idealnie gładkie i poruszać się w stosunku do siebie
> idealnie równolegle, a tak oczywiście nie jest. A im słabsze części tym
> bardziej tak nie jest. Głównie po to się robi np. wielotłoczkowe zaciski
> żeby dociskały klocek możliwie równomiernie do tarczy, a takie coś w
> zwykłych autach praktycznie nie występuje. Inne, jeszcze bardziej
> egzotyczne rozwiązanie to pływające tarcze (zamiast pływających zacisków).
To oczywiste co piszesz. Niemniej ja jezdzac na wierconych, a przedtem
na nacinanych nie zauwazylem zwiekszonego zuzycia klocka/tarczy. A
uzywam tego do hamowania ekstremalnego.
Jesli jest roznica w zuzyciu to minimalna, do zaakceptowania.
Natomiast nie ma to nic wspolnego z "frezowaniem" klocka.
Idac dalej: tarcza i klocek sie zuzywaja, wiec teoretyczna krawedz
scinajaca klocek uleglaby zuzyciu/stepieniu (tarcza nie jest wykonana ze
stali narzedziowej, tylko z dosc miekkiego zeliwa). Nic takiego sie nie
dzieje. Krawedzie czy to naciec, czy otworow pozostaja ostre.
>
> W zwykłym aucie są tarcze takiej sobie jakości, klocki takiej sobie
> jakości i takie sobie pływające, jednotłoczkowe zaciski.
Natomiast srednica tego tloczka jest na tyle duza, ze jest w stanie w
miare rownomiernie rozlozyc sile dociskajaca.
Zaciski sportowe wielotloczkowe musza docisnac klocek, ktory ma dosc
spory "kat opasania" (jest dosc dlugi) w zwiazku z tym technicznie nie
ma tego jak obsluzyc jednym, okraglym tloczkiem. No i nie jest to zacisk
plywajacy. Zacisk plywajacy to kompromis pomiedzy skutecznoscia, masa i
cena.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.10 08:06 to
- 05.11.10 08:15 kml
- 05.11.10 08:16 kml
- 05.11.10 08:18 kml
- 05.11.10 08:20 kml
- 05.11.10 08:21 kml
- 05.11.10 08:21 kml
- 05.11.10 08:22 kml
- 05.11.10 08:23 kml
- 05.11.10 08:24 kml
- 05.11.10 08:25 kml
- 05.11.10 08:26 kml
- 05.11.10 08:40 to
- 05.11.10 10:26 to
- 05.11.10 10:54 kml
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-28 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-28 Było 83V
- 2025-07-28 Białystok => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-28 Warszawa => Dyrektor Sprzedaży (rozwiązania Cloud) <=
- 2025-07-28 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-07-28 Warszawa => Specjalista/stka ds. Organizacji <=
- 2025-07-28 Warszawa => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-28 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-28 Białystok => Programista Delphi <=
- 2025-07-28 Warszawa => MENA New Business Manager <=
- 2025-07-28 Stare komputery
- 2025-07-28 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-07-28 cinkciarz.pl
- 2025-07-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-07-28 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36