  • 1. Data: 2013-05-14 13:25:27
    Temat: Jak działa selektor last-child?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mam pewien kłopot ze zrozumieniem tego, co sądziłem, że rozumiem. Mamy
    strukturę:

    <nav class="menu">
    <a>...</a>
    <a>...</a>
    <a>...</a>
    </nav>

    Okazuje się, że:

    .menu div:last-child a {
    color: jakis;
    }

    nie powoduje żadnych skutków. Natomiast:

    .menu div:last-of-type a {
    color: jakis;
    }

    Już tak. Co ciekawe:

    .menu div:first-child a {
    color: jakis;
    }

    działa zgodnie z oczekiwaniami. W związku z tym co niby jest ostatnim
    potomkiem dla <nav> jeśli nie <div> ?

    Marek

  • 2. Data: 2013-05-14 13:56:28
    Temat: Re: Jak działa selektor last-child?
    Od: Wojtek <w...@w...I.TO.pl>

    W dniu 2013-05-14 13:25, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam pewien kłopot ze zrozumieniem tego, co sądziłem, że rozumiem. Mamy
    > strukturę:

    [..]

    > .menu div:last-child a {
    > color: jakis;
    > }
    >
    > nie powoduje żadnych skutków. Natomiast:

    SOA #1: U mnie działa :)

    Może masz jakąś literówkę?
    Jaką masz przeglądarkę, bo w IE<9 nie zadziała?

    pozdrawiam
    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 3. Data: 2013-05-14 16:06:19
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-14 13:56, Wojtek pisze:

    > Może masz jakąś literówkę?

    Ha! Dużo ciekawiej. Dwa różne projekty, takie samo "ignorowanie" stylu
    ale dwie różne przyczyny. Dlatego założyłem, że nie rozumiem działania
    last-child :-D

    W jednym faktycznie była nadmiarowa spacja. W drugim JS dopisywał
    element HTMLowy dynamicznie za ostatnim elementem więc przestawał on być
    ostatni.

    Zapomniałem o usterce IE9/10 polegającej na tym, że w narzędziu dla
    developerów w pewnych okolicznościach ukrywane są permanentnie
    dynamicznie dopisane elementy. Tak więc nie widziałem, że ostatni
    element nie jest ostatnim. :-D Wystarczyło, że albo się pospieszyłem
    zanim to narzędzie zdążyło ukryć część kodu HTML lub użyłem FF + Firebug
    aby zobaczyć w czym rzecz :-D

    Marek

  • 4. Data: 2013-05-14 21:12:07
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    > użyłem FF + Firebug aby zobaczyć w czym rzecz :-D

    Ja tak trochę OT.
    Nie znam lepszego narzędzia do debugowania niż Firebug właśnie.
    Zaoszczędzisz sobie sporo kłopotów od razu testując w FF. Taki nawyk sobie
    wyrób:)
    IMHO narzędzia developerskie w MS, O czy nawet w Chrome są dużo gorsze.

    -- --
    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl
    http://www.monitoringkomputera.pl

  • 5. Data: 2013-05-14 23:09:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-14 21:12, Gabriel Zastawnik pisze:

> [...]
    > sobie wyrób:)
    > IMHO narzędzia developerskie w MS, O czy nawet w Chrome są dużo gorsze.

    To prawda. Problem jednak jest w tym, że każda z przeglądarek ma swoje
    wady. FF posiada JS przeraźliwie wolny a sporo w tym programuję. Albo w
    FF wprowadzono durny mechanizm "przyspieszający" ładowanie stron:
    obrazki poza boxem overflow:hidden nie są (pre)ładowane i szlag trafia
    animacje w JS. Nie sposób na tym pracować. W konsekwencji muszę pracować
    na 3 przeglądarkach - strasznie wkurzające.

    Marek

  • 6. Data: 2013-05-16 12:12:36
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie.invalid>

    W dniu 2013-05-14 13:25, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam pewien kłopot ze zrozumieniem tego, co sądziłem, że rozumiem. Mamy
    > strukturę:
    >
    > <nav class="menu">
    [8<]
    > </nav>

    Wykropkowałeś najważniejszą część kodu :]

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2013-05-17 12:45:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-05-16 12:12, Paweł Piskorz pisze:

    > Wykropkowałeś najważniejszą część kodu :]

    Te DIVy się powielają. Wiem do czego nawiązujesz i masz rację... właśnie
    okazało się, że kropki nie były wcale DIVami bo JS coś sobie tam właśnie
    dopisał a IE/narzędzie dla developerów nie ujawniło :-D Uznałem błędnie,
    że skoro czegoś nie widzę to tego nie ma :-D

    Marek