    From: "sofu" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak działaja tzw. procesorowe ładowarki do akumulatorów
    Date: Mon, 2 Feb 2009 15:22:09 +0100

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gm6i41$hc7$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > [...]
    > >

    > a powolny wzrost, jeśli temperatura zbyt wysoka to już nie powinien
    przerywać ładowania?
    > czytałem, że podwyzszona temperatura szkodzi NiMh - czy nowe generacje są
    już odporne na przegrzanie?

    > pzdr., R.G.
    ------

    Z reguły albo jest jakis bimetalowy wylacznik ladowania, albo termistor
    znacznie zmniejszajacy prad ładowania. Inna sprawa czy jest to prawidlowo
    skalibrowane? Bo nieraz aku potrafia stopic ladowarke zanim wybuchna pomimo
    zabezpieczen jakimi sie chwali producent. Mozna by oczywiscie zrobic
    precyzyjny pomiar temperatury ładowania z odcinaniem tylko, ze to pewnie
    jest zarezerwowane dla najdrozszych ładowarek? I tu dylemat, ile mozna dac
    za takie urzadzenie? Czy nie bedą one krotnoscia cenowa cen urzadzen w
    ktorych pracuja aku jak i samych cen aku. Czy sie to opłaca?

    Janusz