    From: mt <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak jest z obiektywami do Canona?
    Date: Tue, 08 Jan 2013 22:46:29 +0100

    W dniu 2013-01-08 22:19, Marek pisze:

    > Ale powinno się przekładać - tak mi się wydaje.

    A w jaki sposób miałoby się przekładać przy np. manualnych szkłach bez
    procesora lub sterowania przysłoną z body?

    > Zakładam, że aparat jest
    > skalibrowany. Czytałem wątek dyskusji o tym, że ktoś robił różnymi
    > aparatami przy tych samych nastawach (włącznie z ISO) i tym samym
    > obiektywie mocno różnej jasności zdjęcia. Moim zdaniem to wyglądało na
    > rozkalibrowany sprzęt.

    To źle zakładasz. Producenci stosują różne myki jeśli chodzi o czułość i
    to, że ustawisz sobie ISO 200 nie znaczy, że matryca pracuje z taką
    czułością. A już porównywanie na tej podstawie różnych puszek różnych
    producentów to utopia.

    > Zgodnie z tym co usłyszałem i czemu nie dowierzam, to Canon podawałby
    > cały czas jedną wartość, załóżmy 4. W trybie manualnym ustawiamy
    > przesłonę na f/4 i robimy zdjęcie przy krótkim końcu. Przy długim końcu
    > obiektyw miałby 5.6 a aparat mimo to nadal pozwalałby ustawić f/4. W
    > efekcie zdjęcie byłoby natomiast doświetlone jak przy 5.6 czyli byłoby
    > ciemniejsze. Tak to sobie wyobraziłem.

    No właśnie, wyobraziłeś sobie bo czegoś nie zrozumiałeś bądź usłyszałeś
    fragment rozmowy czy tak było?

    --
    marcin