-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!news-out.readnews.c
om!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Jak liczyć pojemność silnika
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <527d9262$0$2283$65785112@news.neostrada.pl>
<o0fecdwbaft2$.1dkw9rwtdhsl9.dlg@40tude.net>
<527e3187$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sat, 9 Nov 2013 15:17:40 +0100
Message-ID: <shmdba1phi9m$.kvzqar364fvy$.dlg@40tude.net>
Lines: 35
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.141.188
X-Trace: 1384006662 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2296 83.11.141.188:59359
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2510328
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 09 Nov 2013 13:58:49 +0100, sqlwiel napisał(a):
> A teraz pytanie, zechciej się odnieść, a najlepiej odeślij do jakichś
> obrazków:
> Charakterystyki silników (np moc lub sprawność w zal. od obrotów) nie
> uwzględniają otwarcia przepustnicy. Tę samą moc można uzyskać przy
> dużych obrotach i mniejszym otwarciu przepustnicy oraz przy mniejszych
> obrotach i dużym otwarciu przepustnicy (podobna ilość paliwa pójdzie z
> dymem, z zastrz. powyższych dywagacji). Jakie charakterystyki, czy inne
> parametry pozwolą to zobrazować i "pojąć"?
Tak jak napisał J.F.
Ja bym jeszcze dodał przykład żeby sobie to łatwiej wyobrazić.
Bo maksymalna sprawność silnika przy przykładowych 3800 o której mówiłeś to
jest, ale w warunkach dużego obciązenia silnika.
W warunkach minimalnego obciążenia (bieg jałowy) z kolei ta maksymalna
sprawność wypadnie przy 600rpm (bo silnik na postoju pali najmniej przy
obrotach bigu jałowego).
Jadąc ze stałą, niewielką prędkością jesteś gdzieś pomiędzy zerowym, a
dużym obciążeniem (bliżej tego zerowego), no i obroty maksymalnej
sprawności dla niewielkiego obciążenia wypadają dość nisko.
Wyliczenie tego teoretycznie byłoby nawet możliwe, ale pewnie nie masz
wykresu sprawność/obciążenie/obroty dla swojego silnika.
Do tego potrzebne jest zestopniowanie przełożeń napędu i można wszystko
policzyć.
Ogólnie to wychodzi że najoszczędniej ze stałą prędkością jechać na tym
biegu na którym silnik ma najniższe rozsądne oboty... Przy czym oczywiście
pozostaje pytanie o to ile są te "rozsądne" obroty.
Przyspieszać z kolei należy z redukcją i dynamicznie.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.13 18:22 Tomek
Najnowsze wątki z tej grupy
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
- Fwd: Uprzejmie proszę o sprostowanie nieprawdziwej informacji w art. premium
Najnowsze wątki
- 2025-09-30 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Lead SAP PP Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-09-30 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-09-30 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-09-30 Zbrodzień Ziobro zatrzymany na płycie lotnika międzynarodowego bo PRZYLECIAŁ do RP3 zostać "nielegalne doprowadzony"
- 2025-09-30 Warszawa => Starszy Konsultant SAP - obszar PP <=
- 2025-09-29 (Nie)typowy problem z elektrykiem
- 2025-09-29 Awaria
- 2025-09-29 Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- 2025-09-29 Białystok => Programista Delphi <=
- 2025-09-29 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-09-29 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-09-29 Warszawa => Engineering Manager <=
- 2025-09-28 środki przymusu bezpośredniego