-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Tomek" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak liczyć pojemność silnika
Date: Sat, 9 Nov 2013 18:22:31 +0100
Organization: http://www.wit.edu.pl
Lines: 22
Message-ID: <l5lr13$b57$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
References: <527d9262$0$2283$65785112@news.neostrada.pl>
<o0fecdwbaft2$.1dkw9rwtdhsl9.dlg@40tude.net>
<527e3187$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
<shmdba1phi9m$.kvzqar364fvy$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 178.183.218.61.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: portraits.wsisiz.edu.pl 1384017763 11431 178.183.218.61 (9 Nov 2013 17:22:43
GMT)
X-Complaints-To: a...@w...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Nov 2013 17:22:43 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2510344
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:shmdba1phi9m$.kvzqar364fvy$.dlg@40tude.net...
> Dnia Sat, 09 Nov 2013 13:58:49 +0100, sqlwiel napisał(a):
>
>
> Ogólnie to wychodzi że najoszczędniej ze stałą prędkością jechać na tym
> biegu na którym silnik ma najniższe rozsądne oboty... Przy czym
> oczywiście
> pozostaje pytanie o to ile są te "rozsądne" obroty.
> Przyspieszać z kolei należy z redukcją i dynamicznie.
Zasada znana od dawna- w warunkach ustalonych silnik spalinowy wykazuje
najmniejsze zapotrzebowanie na paliwo.
Czyli jak napisał przemówca.
Zaś zużycie paliwa na pokonanie oporów własnych silnika- to od pewnego
czasu jest widoczne pod postacią "downsizing"- zwiększanie wysilenia
silnika, przy zmnieszaniu pojemności skokowej. Ale dużą rolę ogdrywa tu też
smarowanie- ściślej parametry oleju silnikowego, zwł. w niższych
temperaturach.
T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Serwis Kii w Warszawie
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
Najnowsze wątki
- 2025-11-15 Pasta ochronna? Lutownicza?
- 2025-11-14 "Partia rządzi, partia radzi. Partia nigdy cię nie zdradzi..."
- 2025-11-14 Czyja PRAWNA wina: Ukraina zestrzeliła ruski pocisk Iskander na ambasadę Azerbejdżanu
- 2025-11-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-11-14 Myślenice => Specjalista ds. kontrolingu <=
- 2025-11-14 Warszawa => Fullstack PHP Developer <=
- 2025-11-14 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=
- 2025-11-14 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-11-14 zagadka pneumatyczna
- 2025-11-14 Serwis Kii w Warszawie
- 2025-11-14 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-11-14 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Consultant
- 2025-11-14 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-14 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-14 Lublin => Programista Delphi <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei