    Subject: Re: Jak robicie soldermaske?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: kriters <k...@o...pl>
    Date: Mon, 1 May 2017 14:26:55 +0200

    On 2017-05-01 14:04, jacek wrote:
    > U?ytkownik "kriters" <k...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    ew-PCB-Creating-a-solder-mask/

    > Jak? nasz drukarke.
    > Je?eli laserow? to potrzymaj w oparach nitro 2 do 3 minut.
    Laser Samsung ML-2580. Ale robiłem już testy na przeróżnych drukarkach.
    > Robi?em tak - opakowanie po foli na górn? pokrye od wewn?trz
    > wylewam nakretke rozpuszczalnika nitro i tym
    > zamyka?em opakowanie.
    > W ?rodku by?a wydrukowana klisza.
    > Toner sie rozpu?ci? i zczerni?.
    To chyba też zależy od różnych czynników. Jednym działa, innym nie. Jeżeli
    z tonerem jest bardzo źle to żadne rozpuszczalniki nie pomogą.
    > Je?eli atramentowa to tylko folia Ulano.
    > Tak? teraz stosuje wydruki tak czarne jak klisza.
    > Tylko drukarka z atramentem barwnikowym
    > np: R285 ; PX710 .... PX830...
    > bo z atramentem pigmentowym wydruki podobne
    > do laserowej - takie kropki.
    > Naprawde robie to ju? bardzo d?ugo nic lepszego
    > nie wymy?li?em.
    Może się jeszcze kiedys pobawię. Ale tak szczerze to chyba bym to wolał
    komuś zlecić. Tylko szukam od dłuższego czasu i chętnych nie ma.