-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "DJ" <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Date: Fri, 18 Feb 2011 23:59:25 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 21
Message-ID: <ijmtk6$viv$1@news.onet.pl>
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: host-89-230-79-112.rzeszow.mm.pl
X-Trace: news.onet.pl 1298069958 32351 89.230.79.112 (18 Feb 2011 22:59:18 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Feb 2011 22:59:18 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus: avast! (VPS 110218-0, 2011-02-18), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351183
[ ukryj nagłówki ]> No wlasnie ... jak to jest z tym tempomatem? W trasie (autostrada)
> rzeczywiscie samochod spali mniej niz kiedy gaz trzyma zmeczony kierowca?
>
Moim zdaniem spalanie na tempomacie moze byc nieco mniejsze w przypadku
jazdy po idealnie plaskim terenie. Po prostu automat wtedy precyzyjnie
utrzymuje stale otwarcie przepustnicy. Czlowiek nie jest tak precyzyjny i
minimalne zmiany w polozeniu przepustnicy beda powodowac jednak wieksze
spalanie.
Natomiast w terenie chocby lekko falistym tempomat bedzie raczej powodowal
wieksze spalanie poprzez otwieranie przepustnicy na podjezdzie. Kierowca
wtedy bedzie trzymal stale otwarcie przepustnicy, a utracona predkosc
odzyska przy zjezdzie.
A generalnie sadze, ze ewentualne roznice sa nieznaczace, a wazny jest
komfort przy korzystaniu z tempomatu.
Pozdrawiam
Darek
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.11 09:25 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:32 tadek
- 19.02.11 09:40 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:44 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:51 Dykus
- 19.02.11 11:45 Grejon
- 19.02.11 12:14 J.F.
- 19.02.11 12:10 RadekNet
- 19.02.11 12:50 Andrzej Jackowicz-Korczynski
- 19.02.11 13:05 RadekNet
- 19.02.11 14:06 J.F.
- 19.02.11 14:55 Adam Krawczyk
- 19.02.11 17:24 RadekNet
- 19.02.11 17:40 Mateusz
- 19.02.11 17:44 Mateusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- Większy zasięg w elektrykach nikomu nie jest potrzebny
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
Najnowsze wątki
- 2025-11-14 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-11-14 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Consultant
- 2025-11-14 Warszawa => Senior Microsoft Dynamics 365 Business Central Konsultant
- 2025-11-14 Wrocław => Programista React ze znajomością C++ <=
- 2025-11-14 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-11-14 Zabójstwo dzika
- 2025-11-13 SO postępowanie cywilne rejestrowe
- 2025-11-13 miesiąc z 5G i wifi calling
- 2025-11-13 Warszawa => APM/Observability Engineer (Presales Engineer) <=
- 2025-11-12 Strefa Schengen
- 2025-11-12 #Motodziennik 352 - STRACH SIĘ BAĆ - Zombi VS radio AM, prawo do naprawy i niemiecki pomysł...
- 2025-11-12 Aparatu szukam
- 2025-11-12 Azylant na Węgrzech donosi prokuraturze na ministra sprawiedliwości/prokuratora generalnego
- 2025-11-12 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-11-12 Gdańsk => Delphi Programmer <=




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei