  • Data: 2016-02-08 11:11:04
    Temat: Re: Jak wyłączyć dysk?
    Od: AlexY <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek pisze:

> [...]
    > zamiast przeczytać manuala do smartctl i użyć odpowiedniej opcji -d sat
    > użyłem w ciemno -d scsi bo coś wtedy zwrócił ale nie wszystko jednak. W
    > każdym razie z -d sat komunikuje SMART prawidłowo.
    > Jednak mimo to dysk nie zapisuje na stałe stanu APM=on czyli korzystając
    > z hdparm -B 127, po ponownym podłączeniu jest z powrotem apm off.
    > Z opcją -S też dziwnie się zachowuje, bo dla -S 60 robi spin down od
    > razu a nie po 300 sek niektywności (5x60sek).
    > Smartctl -g apm też zawraca off po ponownym podłączeniu dysku (gdy było

    -S przyjmuje parametry on i off, on włącza/wyłącza funkcje zapisu
    parametrów na stałe.
    # smartctl -S
    smartctl 6.4 2014-10-07 r4002 [armv7l-linux-3.4.108-bananian] (local build)
    Copyright (C) 2002-14, Bruce Allen, Christian Franke, www.smartmontools.org

    =======> ARGUMENT REQUIRED FOR OPTION: S
    =======> VALID ARGUMENTS ARE: on, off <=======

    -s może wymusić uśpienie natychmiastowe
    # smartctl -s standby,now /dev/sda

    inne opcje:

[...]

    =======> VALID ARGUMENTS ARE: on, off, aam,[N|off], apm,[N|off],
    lookahead,[on|off], security-freeze, standby,[N|off|now],
    wcache,[on|off], rcache,[on|off], wcreorder,[on|off] <=======

    Do ustawienia uśpienia użyj hdparm

    --
    AlexY