eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaJak zablokować prefiksy w aparacie indoor? Centralka czy aparat? › Re: Jak zablokować prefiksy w aparacie indoor? Centralka czy aparat?
    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Jak zablokować prefiksy w aparacie indoor? Centralka czy aparat?
    Date: Tue, 30 Jun 2009 15:39:56 +0200

    > Po pierwsze, to w ogóle nie ma żadnej potrzeby jakichkolwiek "załatwień" w
    > omawianym przypadku.

    Tutaj zgoda.

    >Oficjalnie czy nie, poza blokadą wybranych prefiksów /
    > przekierowań operator nie może zbyt wiele już zrobić. Bo niby co?
    > Monitorować linię 24h? :) Po drugie, phreakingu już od paru ładnych lat
    > nie
    > ma. (W sensie klasycznym, jako zjawiska, jednostki: pasjonaci, ciekawscy i
    > desperaci się zdarzają, ale to są dosłownie jednostki.) Liczba oszustw
    > telefonicznych, które można określić mianem "phreakerskich" jest także
    > minimalna.

    Przezorny zawsze odbezpieczony :-) bo okazja czyni złodzieja.

    > Dlatego nie ma
    > co straszyć i opowiadać bajek, nie bawić się w półsłówka, tylko jasno
    > powiedzieć, że odpowiednie wycięcie wspomnianych prefiksów u operatora
    > załatwia sprawę z punktu widzenia właściciela baru (automatu barowego).

    A któż tak robi (straszy czy opowiada bajki).
    Ja tylko wolę (może to takie skrzywienie) mieć swoje linie tak zabezpieczone
    abym sam nie potrafił z nich zrobić przewałki.
    Czyli jak piszesz - u operatora.
    Ja dodatkowo zleciłem aby mich numerów nie obslugiwano w ruchu
    półautomatycznym.
    Czyli nikt nie zazdwoni z mojej linii do telefonistki by ta go połączyła.
    Nikt też na mojej linii nie odbierze połączenia "na koszt odbierajacego".
    BTW: Spróbowałem zamówić rozmowę "na koszt odbierajacego" do Biura
    Pełnomocników Prezesa ds. Interwencji. Połączyli !!!!
    Oczywiście z automatu dzwoniłem (bo różne rzeczy mogą się dziać - w latach
    90 co prawda ale - opisywalem to - mojemu koledze "dopisali do rachunku"
    połączenie na podstawie "zezniania" abonenta odbierajacego. I TO PRAWDA choc
    do dzis trudno mi uwierzyć zarówno w to co zrobiono jak i naiwnośc obu stron
    rozmowy).
    Udało mi się też zamówić połączenie na koszt odbierajacego na niedawno
    przeniesiony numer z TP do innego operatora. Oczywiście nic nie próbowali do
    abonenta przysyłać. A to było raptem rok temu.
    W kazdym bądź razie niejeden raz mogłęm zrobić jakiś wałek i powstrzymało
    mnie sumienie. Może się trafić ktoś bez takiej usługi i wałek zrobi.
    U mnie po starych czasach (gdy nie można było zamówić "nieobsługiwania"
    przez telefonistkę) został jeszcze stały CLIR (zeby pajęczarz nie poznal
    numeru linii w którą się wpiął).
    I nie chce mi się tego CLIRa odwolywać. I tak dziś moje stacjonarki są tylko
    do odbierania połączeń i dzwonienia na 0-801, którch nie udało się poznać
    odpowiedników strefowych.

    Tak wiec zabezpieczyć się JAK NAJBARDZIEJ SIĘ DA u operatora i normalnie
    wystawić aparat.
    Jedyne zagrożenie to casus Macro cash and Carry (co mój kolega tłumaczy jako
    "wielka forsa i w nogi").
    Ktoś może po prostu buchnąć aparat i zwiać.
    Tutaj operator nie pomoże.
    Pomogła by stalowa linka (długa na rozwijaczu np jako zbrojenie przewodu
    telefonicznego). Przynajmniej by poprawić sobie humor gdy aspirant zostanie
    zatrzymany końcem szpuli. Taki widok może nieco rozweselić właściciela.

    A jak już żartów się trzymamy.
    Pamietam dawno temu gdy niegdysiejszy PAR nakazał oddać im moje radio do
    badań (radiotelefon).
    Kolega zaproponował akcję "nauczka".
    Mia obudowę po starym radiu CB.
    Zaproponowal umieszczenie tam petardy odpalanej żarnikiem od żaroweczki,
    która bylaby zasilan po "włączeniu radia".
    Jak to mówił "jasny błysk i czarny pysk" (inspektorów).
    No i moje pretensje że "zepsuli radio i niech odkupią" :-)
    A poza tym to ja dałem radio a wy mi oddajecie obudowę ze zurzytą petardą.
    Z telefonem "wystawionym" do kradzieży też tak można.
    O ! najlepiej komórka z małą petardką paluszkową !
    Wciskasz przycisk i ... bombowa promocja dla złodzieja.
    Coś jak noszenie na widoku portfela w zatłoczonym autobusie pełnym
    wystającyc setek (odbitych na bardzo dobej maszynie poligraficznej).
    Niech ukradnie baran i spróbuje to wydać......:-)
    vari