  • Data: 2009-06-30 11:22:28
    Temat: Re: Jak zaświecić diodę laserową LED wydłubaną z cd-rom
    Od: __Maciek <i...@c...org> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 30 Jun 2009 12:20:29 +0200 Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> napisał:

    >to, że dioda robi się ciepła to normalne. Nawet w przypadkach
    >"normalnych", taki LED IR przy 100mA musi wytracić ok. 1.2W na ciepło. A
    >to gdzieś musi pójść. A to, co świeci na ceglasto-czerwono to na ogół
    >drucik doprawadzający prąd do struktury. Dlatego wszystkie LEDy świecą
    >na czerwono, ale niezbyt długo ;-).

    Tzw. SED czyli Smoke Emitting Diode :-)

    A faktycznie dioda zielona CEMI (taka mała, z metalową podstawą z
    języczkiem jak w TO-18), przy większym prądzie świeci na żółto, a przy
    jeszcze większym na czerwono - takie zawansowane elementy
    optoelektroniczne były u nas w kraju produkowane ;-)

    Jak spojrzeć w diody od pilotów to widać dokładnie że świeci struktura
    a nie drucik. Ale faktycznie, w niektórych diodach widać to świecenie,
    w niektórych nie. A jak z oświetlaczami do CCTV to nie wiem, nie
    widuję ich w swoim otoczeniu, i dobrze zresztą...

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.