  • 1. Data: 2009-06-29 14:57:15
    Temat: Jak zaświecić diodę laserową LED wydłubaną z cd-rom
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    W jaki prosty sposób można poświecić diodą wydłubaną z cd-roma?
    Da się ją odpalić wprost z bateryjki 3V? Nie mogę wygooglać jakoś...

  • 2. Data: 2009-06-29 15:45:46
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    >W jaki prosty sposób można poświecić diodą wydłubaną z cd-roma?
    > Da się ją odpalić wprost z bateryjki 3V? Nie mogę wygooglać jakoś...

    Twoje oko widzi w podczerwieni?

    c.

  • 3. Data: 2009-06-29 16:12:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cezar" <c...@B...pl> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >
    > Twoje oko widzi w podczerwieni?

    Z tego co czytam tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_diode
    to te z DVD są czerwone (650nm), te z CD-ROM też (780nm).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Visible_light Powinno ją być widać.

  • 4. Data: 2009-06-29 16:20:29
    Od: gdL <g...@o...pl>

    On 29 Cze, 18:12, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    >
    > Z tego co czytam tu:http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_diode
    > to te z DVD są czerwone (650nm), te z CD-ROM też

    Uważaj z tym, żeby po 1 nie uszkodzić diody, po drugie oka :)
    Słyszałem, że są wrażliwe na ładunki elektrostatyczne.

  • 5. Data: 2009-06-29 16:23:14
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 29.06.2009 18:12, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Z tego co czytam tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_diode
    > to te z DVD są czerwone (650nm), te z CD-ROM też (780nm).

    780nm to nie zobaczysz, nie ma bata.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 6. Data: 2009-06-29 16:50:51
    Od: kos1a <k...@g...com>

    Pszemol pisze:
    > Z tego co czytam tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_diode
    > to te z DVD są czerwone (650nm), te z CD-ROM też (780nm).
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Visible_light Powinno ją być widać.

    Tak w DVD są czerwone i mocne. Ja je zasilałem napięciem około 2,2V.
    Powyżej 2,4V zazwyczaj się paliły (a przynajmniej nie pracowały zbyt długo).
    Prosty układ optyczny i można nimi w czarnym papierze/plastiku dziurki
    robić.

  • 7. Data: 2009-06-29 17:27:37
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    gdL pisze:

    (780nm).http://en.wikipedia.org/wiki/Visible_lightPo
    winno ją być widać.

    > Uważaj z tym, żeby po 1 nie uszkodzić diody, po drugie oka :)
    > Słyszałem, że są wrażliwe na ładunki elektrostatyczne.

    Oczy?
    NMSP :)

    MD

  • 8. Data: 2009-06-29 18:24:54
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 29 Jun 2009 18:50:51 +0200 kos1a <k...@g...com> napisał:

> [...]
    >Prosty układ optyczny i można nimi w czarnym papierze/plastiku dziurki

    Bo zapewne należałoby stabilizować prąd, a tak to się rozgrzewa, mamy
    "thermal runaway" i po ptokach.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 9. Data: 2009-06-29 22:12:47
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    T.M.F. pisze:

    > 780nm to nie zobaczysz, nie ma bata.

    Zobaczy w przygaszonym świetle (przy mocy z diody), a po ciemku to na
    pewno - chyba że ma jakieś anomalie wzrokowe dotykające ułamek procenta
    populacji. 810nm też widać, tyle że 1W na kawałku papierka.

    --
    Filip.

  • 10. Data: 2009-06-29 23:37:54
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 30 Jun 2009 00:12:47 +0200, Filip Ozimek napisał(a):

    > Zobaczy w przygaszonym świetle (przy mocy z diody), a po ciemku to na
    > pewno - chyba że ma jakieś anomalie wzrokowe dotykające ułamek procenta
    > populacji. 810nm też widać, tyle że 1W na kawałku papierka.

    Przy sensorze mojej myszki laserowej jest napisane 848 nm. Jak się spojrzeć
    pod odpowiednim kątem, to widać słabe, ale wyraźne czerwone światełko. Kąt
    pod którym je widać jest bardzo wąski.

    --
    GLaF