  • Data: 2021-08-20 16:53:24
    Temat: Re: Jak zrobić test za pomocą PractRand?
    Od: "o...@g...com" <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 20 sierpnia 2021 o 15:04:14 UTC+2 M.M. napisał(a):
    > Jeśli chce Ci się czytać C++ to możesz zobaczyć jak ja to zrobiłem:
    >
    > https://github.com/mmarszik/MRndCPP
    >
    > https://github.com/mmarszik/MRndCPP/blob/master/test
    s/test.sh
    > { time ./$prog | ./../../PractRand/RNG_test stdin -singlethreaded -tlmax 360000s >
    $test; } 2> $time

    > https://github.com/mmarszik/MRndCPP/blob/master/test
    01.cpp
    > fwrite( buf, 1, sizeof(buf), stdout );

    Nic z tego nie rozumiem, ani nawet nie wiem od czego zacząć. Co robi Twój kod? Bo
    podstawowe pytanie jakie mam to co ma zwracać program do PractRand? Domyślam się, że
    ma generować bit po bicie, czyli pojedyncze wywołanie powinno generować jeden
    psudolosowy bit.

    coś robię źle? Niemniej, kod mojego generatora w C++ jakoś sobie prędzej, czy później
    napiszę, choć liczyłem, że będzie można użyć pliku txt z wygenerowanymi już liczbami.
    Najważniejsze jest dla mnie jak to uruchomić.
    > Słyszałem że temat generowania liczb pseudo-losowych jest bardzo trudny :/

    Moje generatory zdają wszystkie testy Dieharder, szukam więc czegoś bardziej
    wymagającego. Także mam już generatory, które działają, zresztą generatorów, które
    istnieją i można modyfikować na wiele sposobów również jest pod dostatkiem. Co do
    zasady jest to trudne i trzeba wiedzieć co się robi, ale z tym problemem już się
    uporałem. Większe wyzwanie stanowi dla mnie C++ (ten język chyba już na poziomie
    projektowania stawiał sobie za bycie nieprzejrzystym i inkluzywnym) i dokumentacja
    PractRand.