    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 30 Aug 2021 17:36:04 -0700 (PDT)
    <1...@g...com>
    <3...@g...com>
    <a...@g...com>
    <0...@g...com>
    <8...@g...com>
    Subject: Re: Jak zrobić test za pomocą PractRand?
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, August 31, 2021 at 12:57:36 AM UTC+2, o...@g...com wrote:
> [...]
    pomogło, ale aktualizacja do 0.95 pomogła. Była to w takim razie prawdopodobnie
    wyłącznie wina testów, nie moja, nie konsoli, nie Pythona.

    gdzieś powyżej 128 GB konsola mi się wyłączyła, pomimo, że zostawiłem ją na noc
    włączoną, razem z laptopem. Mam nadzieję, że sytuacja się nie powtórzy i był to
    przypadek.

    > Mam pewne plany co do tych generatorów i właściwie aktualnie szukam możliwości ich
    publikacji lub komercjalizacji, dlatego z publikacją wolałbym zaczekać. Te generatory
    są dosyć interesującym wynalazkiem z kilku powodów:
    > - inspiracją były ciągi Collatza i pewne generalizacje tego rodzaju funkcji, teoria
    stojąca za tymi generatorami jest moim zdaniem naprawdę ciekawa,
    > - generatory mają klucze, ale są łatwo odwracalne i same w sobie nie są
    kryptograficznie bezpieczne, jakkolwiek można ich użyć jako budulców algorytmu
    szyfrującego (stworzyłem taki algorytm),
    > - wciąż są słabo poznane, poza tym, że dla kilku przetestowanych kluczy generowały
    dobre wyniki, nie ma teorii, która określałaby ich okres (dla prawdziwie losowej
    n-elementowej permutacji spodziewamy się okresu (n+1)/2, ale to założenie będzie
    prawdziwe, jeśli generator daje bardzo dobrej jakości liczby pseudolosowe),
    > - potrafią generować bloki dowolnej wielkości, przy użyciu odpowiednio dużych
    kluczy,
    > - są szybkie (okolice prędkości uzyskiwanych przez generatory PCG).

    Jeszcze jedno, w sieci coś jest o generatorach na bazie ciągu collatza:
    https://link.springer.com/article/10.1007/s41870-019
    -00307-9