  • Data: 2021-09-23 02:28:24
    Temat: Re: Jak zrobić test za pomocą PractRand?
    Od: "o...@g...com" <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nawiasem pisząc, mi się spodobał generator whyhash. Dostałem do niego link
    > tutaj na grupie. Jest ekstremalnie prosty, a zatem i ekstremalnie szybki:
    >
    > https://github.com/mmarszik/MRndCPP/blob/master/rnd_
    wyhash64.h

    > U mnie przeszedł test na ponad 11.5 terabajta danych:
    > [
    > rng=RNG_stdin, seed=0x4175954b
    > length= 11.544 terabytes (2^43.529 bytes), time= 345602 seconds no anomalies in 327
    test result(s)
    > real 5760m3.249s
    > user 5636m4.175s
    > sys 121m47.242s
    > ]
    >
    > https://github.com/mmarszik/MRndCPP/blob/master/use_
    rnd_wyhash64_0.h

    Przyjrzałem się dzisiaj temu wyhash64 i działa bardzo podobnie do moich generatorów,
    a także generatorów PCG (Melissy O'Neil), tyle, że ja wprowadzam jeszcze rotacje poza
    xorowaniem niskich i wysokich bitów (podobnie jak w PCG XSL-RR-RR). Prędkości moich
    generatorów są porównywalne z wyhash64. Tyle, że tak jak pisałem według moich
    wstępnych ustaleń (nie wiem, czy wszystkie klucze są tak samo dobre) moje generatory
    (128-bitowe) można parametryzować za pomocą 2^256 różnych kluczy, czyli można uzyskać
    2^256 różnych generatorów (a w każdym generatorze wciąż możemy oczywiście użyć
    różnych seedów).

    wyhash64 wydaje się być jednym z najszybszych generatorów obecnie na rynku, które
    zdają testy (nie licząc prostego lehmer64):

    https://github.com/lemire/testingRNG

    Jedną z szybkich, świeżych propozycji jest generator ROMU:

    https://www.romu-random.org/romupaper.pdf

    ale ze względu na rotacje, to chyba nie będzie szybsze niż wyhash.