    From: "Kamil" <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaką drukarkę kupić?
    Date: Fri, 1 Apr 2022 13:38:49 +0200

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > To kup używkę atramentową HP, np. PSC1210.

    Świetnie. Byłbym very happy gdybyś jeszcze powiedział gdzie kupić :) Są
    nieosiągalne.

    Miałem kilka takich drukarek serii 1200 i jedną 1317. !317 po długim
    użytkowaniu przestała widzieć kolorowy atrament. Spece od drukarek
    stwierdzili, że na skutek starzenia odkształciła się płytka kontaktowa w
    drukarce. Poradzili rozebrać i naprawić. Po wielu bojach ze znalezieniem
    odpowiedniego wkrętaka rozebrałem ją, ale złożyć już nie dałem rady. Z żalem
    poszła na składowisko. Z żalem, ponieważ mam do nie sterowniki pod Win 7. Do
    serii 12xxx nie ma. System nie wykrywa drukarki. Po zainstalowaniu mimo to
    nie ma pełnej funkcjonalności. System i programy ja widzą i można drukować,
    ale nie ma Nawigatora HP, więc nie ma możliwości skanowania do pliku.

    > Używaj kartridży przeterminowanych bo są równie dobre jak terminowe
    > a o połowę tańsze. A jak chcesz jeszcze taniej, to zamienników. I jeszcze
    > taniej kup zestaw do napełniania pojemników. Zaleta - tanio (sam takiej
    > używam).

    Miałem drukarkę, która kilka lat stała nieużywana. Po podłączeniu do
    komputera czarny atrament drukował świetnie, kolorowy niestety zasechł. Po
    wyczerpaniu czarnego atramentu uzupełniłem i drukuje. Jednak po kilku
    godzinach nie drukuje. Trzeba nim kila razy stuknąć i znów jest OK. Po
    jakimś czasie to samo. Moczyłem godzinę w ciepłej wodzie, dolałem atramentu
    i jest ciągle to samo. CO ewentualnie można jeszcze zrobić?

    > Jakie to ma wady proszę:

    > 1.wolno drukuje, wolno skanuje.

    To nieistotne.

    > 2.po kupieniu trzeba przeczyścić mokrą szmatką wałki ciągnące papier bo
    > się tam robi film z włókien celulozy i wałki się ślizgają.

    jasne To też jest problematyczne jeśli się nie ma dobrego sposobu. Zmoczyłem
    kawałek papieru spirytusem i podstawiłem pod wałki. Wciągnęła papier, który
    się zakleszczył.

    > 3.dobrze jest rozebrać obudowę i umyć wodą okolice parkowania kałamarzy.

    Z rozebraniem jak wyżej. Jak to robisz?

    > 4.co 2-4 tyg. trzeba wydrukować cokolwiek cz.b. i kolorowo bo dysze
    > kałamarzy zaschną.

    To zależy od wkładów. ja musiałem drukować kilka wierszy co drugi dzień.

    Pozdrawiam

    .