  • 31. Data: 2024-01-19 21:58:20
    Temat: Re: Jaki czytnik
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    pytajacy <r...@p...fm> wrote:

    > Witam,

    Nie czytałem jeszcze reszty wątku, więc może się powtórzę, ale ja używam
    Kindle Paperwhite 5. Używałem PW3, ale PW5 na dwie zalety:

    - jest wodoodporny (jak wpadnie do wanny to nie będzie katastrofy)

    - ma ciemny tryb (ogromna ulga dla oczu, jak dookoła jest ciemno) i
    regulację temperatury barwowej podświetlenia (ustawiam na najbardziej
    pomarańczowy, żeby zniwelować niebieskie światło)

    No i właśnie, nie każdy czytnik ma podświetlenie. Paperwhite ma.

    Tylko że to się nie nadaje do PDFów. Jakieś czarno-białe, z samym tekstem,
    jeszcze przeczytasz (są sposoby na konwersję), ale kolorowe, z bardziej
    skomplikowanym formatowaniem, odpadają. Do tego mam tablet.

    Ma też jedną wadę -- ekran dotykowy czasem wariuje. W PW3 nigdy mi się to
    nie zdarzyło. Wygaszenie i włączenie naprawia problem. Może to tylko moja
    sztuka. Ale nie jest to jakoś specjalnie uciążliwe i dzieje się tylko jak
    czytam w wannie i zachlapię ekran, więc może nie ma czemu się dziwić.

    Kolejna wada: średnio współpracuje z biblioteką Legimi. Chyba że już to
    jakoś rozwiązali, ja nie korzystam.

    > - jak bardzo problematyczna jest wymiana baterii/akumulatorka w takim
    > czytniku?

    Ja jeszcze nie musiałem wymieniać, ale to starcza na tygodnie.

    > - czy ebooki są wydawane równolegle z wersją papierową? Czy wersji
    > elektronicznej jest tak duży wybór jak papierowej?

    Współczesnych książek tak.

    > - w jakim formacie (np. *.pdf) jest najwięcej książek polskojęzycznych?

    Standardowe formaty to epub i mobi, ale nawet txt przeczytasz, tylko po
    prostu bez takich rzeczy jak klikany spis treści. Same książki możesz
    przesyłać mailem na adres, który zdefiniujesz na koncie Amazonu, tak jest
    chyba najwygodniej.

    Do tego, zależnie od twojego podejścia do piractwa, są możliwe różne
    alternatywy. Czego oczywiście oficjalnie polecać nie powinienem, ale
    fakt jest taki, że istnieją.

    No i dodatek do przeglądarki "Send to Kindle". Jak mam do przeczytania
    długi artykuł, którego nie chce mi się czytać na komputerze, to wysyłam
    sobie jednym skrótem klawiszowym na Kindle'a.

    Zajrzyj też tu: https://swiatczytnikow.pl/

    --
    Szpital psychiatryczny. Ordynator oprowadza młodego psychiatrę po
    oddziale:

  • 32. Data: 2024-01-19 22:02:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > mam już okulary więc żaden. Kupuję coraz większe telewizory.

    No to jednak się zainteresuj czytnikiem :) Czcionkę można powiększyć w
    zasadzie do absurdalnych rozmiarów, a kontrast jest bardzo duży.

    --
    Dzwonek do drzwi, pani domu otwiera, a u progu znajomi:
    - Przyszło nam do głowy, żeby was odwiedzić...

  • 33. Data: 2024-01-19 22:04:30
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    1634Racine <m...@...cbqebml> wrote:

    > lomatkoboska, to na pewno czytnik?

    Tak to działa. A jak nie korzystasz z podświetlenia i wyłączysz WiFi, to
    już w ogóle, konsumuje jakieś minimalne ilości energii.

    --
    Po 12-godzinej operacji ginekolog wychodzi ze szpitala i mówi:
    - Nareszcie jakieś twarze!

  • 34. Data: 2024-01-19 22:07:53
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:

    > Z mojego doświadczenia, Kindle sprawdzają się też doskonale jako mała
    > biblioteczka podręczników obsługi różnych urządzeń czy innych produktów.

    Prawda, o ile nie jest to pojazd. Jak grzebię przy samochodzie albo
    motocyklu to zwykle mam uwalone łapy i nie chcę dotykać czytnika :)

    --
    Na egzaminie na uczelnie o profilu informatycznym pytaja się nowego
    kandydata jakie zna komedy jakiegos jezyka programowania.

  • 35. Data: 2024-01-19 22:26:39
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    heby w news:uoec3m$37s1e$6@dont-email.me
    [...........]
    > 2) wycinasz baterię na terminalach, zostawiajac oryginalny BMS
    > 3) wkładasz podobną gabarytem baterię z ali z usunietym BMS

    nie rozumiem.
    ale tez nie mam czasu na zrozumienie tego metoda kopania w sieci.

  • 36. Data: 2024-01-19 22:42:40
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    DaNsOuNd w news:uoefmh$u65$2$DaNsOuNd@news.chmurka.net
    > zamiennik pracuje równie dobrze a wymiana nie jest jakimś dużym wyzwaniem.
    > W sieci są tutoriale jak tego dokonać.
    > DaN

    nie za bardzo wiem, ktory zamiennik jest ok, w "apple" wymienili jakas
    chinska nazwe, mowia, ze sprawdzona sprawa, to dadza.
    a czy to wszystko prawda...? skad mam wiedziec? kazdy kit moga wcisnac, bo
    (a jednak!) zamiennik zamiennikowi nie jest rowny, tzn bywa szajs,
    sprawdzone na przykladzie baterii do tel.
    wymiana jest prosta, wiem, widzialem yt. Ale po co samemu? dla sportu? :)
    Mnie bardziej by interesowalo zdobycie naprawde ok zamiennika, wowczas sam
    bym zamontowal.

  • 37. Data: 2024-01-19 22:55:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/01/2024 22:26, 1634Racine wrote:
    > nie rozumiem.

    Możesz wymienić baterię taniej niż 100zł.

    No więc kup sobie dowolną baterię o wymiarach potrzebnych i wepnij ją z
    BMSem wyciągniętym z oryginalnej baterii. Problem rozwiązany.

    > ale tez nie mam czasu na zrozumienie tego metoda kopania w sieci.

    Wiec przyjdzie Ci wymienić jednak za 100zł.

  • 38. Data: 2024-01-19 23:02:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:d55d0c84-4d33-43b7-92a2-faa4e4eb1d6c@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > No to jednak się zainteresuj czytnikiem :) Czcionkę można
    > powiększyć w zasadzie do absurdalnych rozmiarów, a kontrast jest
    > bardzo duży.

    Wiem jaki jest obraz w czytniku. Wygapiłem się na czytnik w pociągu
    przez 4 godz. Tylko, że czytam dużo ze stron www i nie mam już czasu na
    książki.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 39. Data: 2024-01-19 23:52:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-19, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Kindle? Kolorów nie da się? Miękkości jak książka?

    Nie, ale też w sumie nie czujesz, że to tablet. Jest w tym jakaś taka
    miękka... hmm, ergonomia, która bardziej kojarzy się właśnie z książką
    niż ekreanem telefonu czy tabletu.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2024-01-20 00:01:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-19, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:

    > Prawda, o ile nie jest to pojazd. Jak grzebię przy samochodzie albo
    > motocyklu to zwykle mam uwalone łapy i nie chcę dotykać czytnika :)

    Jak tak grzebiesz to tabletem też się nie wspomożesz. W zasadzie tylko
    wydruk. No chyba że coś współpracujące z jakimś asystentem głosowym.
    Choć zasadniczo do grzebania (dowolnego) to bardziej preferuję filmiki.

    --
    Marcin