  • 1. Data: 2024-01-16 11:03:38
    Temat: LED na prąd przemienny
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jaka różnica między tym wynalazkiem, a szeregiem przeciwsobnie
    połączonych zwykłych LED w jednej strukturze?

    https://www.focus.pl/artykul/polacy-stworzyli-nowa-d
    iode-led

    Robert

  • 2. Data: 2024-01-16 11:21:59
    Temat: Re: LED na prąd przemienny
    Od: Ghost <g...@h...net>

    > Jaka różnica między tym wynalazkiem, a szeregiem przeciwsobnie
    > połączonych zwykłych LED w jednej strukturze?

> [...]

    W ogole co to za dioda co rownie dobrze przewodzi w obie strony :-)

  • 3. Data: 2024-01-16 11:38:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 11:03:38 +0100, Robert Wańkowski wrote:
    > Jaka różnica między tym wynalazkiem, a szeregiem przeciwsobnie
    > połączonych zwykłych LED w jednej strukturze?
    >
    > https://www.focus.pl/artykul/polacy-stworzyli-nowa-d
    iode-led

    Opis jakis dziwny, ale w półprzewodnikach kiepsko się łączy równolegle
    przeciwsobnie. Trzeba by dwie struktury obok siebie.

    Z opisu wynika raczej, jakby to szeregowo było ... i nie wiem - udało
    im sie stworzyć cos, co ma niskie napięcie zaporowe?
    Jakis bocznikujący tranzystor?
    A może rzeczywiscie cos, co w obie strony świeci ... bo czemu nie ?

    J.

  • 4. Data: 2024-01-16 14:04:30
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    Robert Wańkowski napisał(a):
    > Jaka różnica między tym wynalazkiem, a szeregiem przeciwsobnie
    > połączonych zwykłych LED w jednej strukturze?

    Zwykłe LED mają niższe napięcie przewodzenia, wyższą sprawność,
    widmo a`la białe. Nie mają asymetrii emisji światła 1:10 jak w tym wynalazku
    i dają światło zbliżone do białego.

    > https://www.focus.pl/artykul/polacy-stworzyli-nowa-d
    iode-led

    Ano. Podali źródło.
    Przewodzi w obie strony rys. 4a prawie symetrycznie
    Ile wypluwa rys 4b
    http://tinyurl.com/5n87byxp
    Single BD LED reaches 2.5 mW and 0.24 mW of optical power, whereas stack of two BD
    LEDs reaches 4.6 mW

    Wydajność o ile to to można nazwać wydajnością 10x wyższa przy ujemnej polaryzacji
    (co jest zaznaczone w źródle),
    nie da się tego uznać za emisje symetryczną.

  • 5. Data: 2024-01-16 14:13:29
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 16.01.2024 o 14:04, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    (co jest zaznaczone w źródle),
    > nie da się tego uznać za emisje symetryczną.

    Brawo oni.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 6. Data: 2024-01-16 14:55:25
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    wtorek, 16 stycznia 2024 o 14:13:31 UTC+1 Adam Górski napisał(a):

    BD LEDs reaches 4.6 mW

    polaryzacji (co jest zaznaczone w źródle),

    > Brawo oni.
    >
    > Pozdrawiam

    Za dużo warstw ok. 0,6 mm i światło jak w strukturach laserów półprzewodnikowych
    leci bokiem
    zamiast jak w zwykłych LED górą, prostopadle ze struktury. Jak dla mnie projekt taki
    sobie. Ot pokaz możliwości
    technologicznych w sumie ze starymi składnikami. Z tego co widziałem obecne prace są
    nastawione
    na nowe "składniki" czyli zamiast azotków indu i galu szukają innych kombinacji,
    ofkors niekoniecznie
    dla oświetlenia.

  • 7. Data: 2024-01-16 21:34:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 16 stycznia 2024 o 11:03:41 UTC+1 Robert Wańkowski napisał(a):
    > Jaka różnica między tym wynalazkiem, a szeregiem przeciwsobnie
    > połączonych zwykłych LED w jednej strukturze?

> [...]
    Znaczy sie Chińczycy stworzyli diody do pradu przemiennego dawno. Spojrzałem teraz na
    chiński włacznik czasowy, taki z silniczkiem. I jest w nim czerwona dioda LED
    połaczona z siecia przez szeregowy opornik. Wiem ze tak jest bo rozkręcałem. Swieci
    ta dioda juz z 10 lat albo i więcej.

  • 8. Data: 2024-01-16 23:04:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.01.2024 o 14:55, alojzy nieborak pisze:
    > ofkors niekoniecznie
    > dla oświetlenia.

    Przecież to ma zastapić "neonówkę" a nie do oświetlenia kibla. Całkiem
    fajny pomysł jednak.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2024-01-16 23:06:28
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    połaczona z siecia przez szeregowy opornik. Wiem ze tak jest bo rozkręcałem. Swieci

    Nie wiesz o czym piszesz, jak zwykle.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2024-01-17 00:57:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Przecież to ma zastapić "neonówkę" a nie do oświetlenia kibla. Całkiem
    > fajny pomysł jednak.

    Do czego mi będą takie diody jak przejdziemy na prąd stały?