  • 21. Data: 2010-01-10 17:02:55
    Temat: Re: Jaki dysk kupić?
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 10-01-2010 o 15:42 zielony bazyliszek napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    1.html

    > a czy jakis 1TB jest rownie szybki?

    Na drugim miejscu w tym rankingu jest przecież 1TB !
    Przy czym jest to na tyle wiarygodne, iż testy przeprowadzają
    zwykli użytkownicy nie powiązani z firmami trzecimi :)

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 22. Data: 2010-01-10 17:15:21
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 10-01-2010 o 13:21 mea napisał na pl.comp.pecet:

    > Mogę dopłacić 50 zł jeśli droższy produkt jest użytkowo lepszy.
    > Oba podane linki dotyczą dysków 500 GB, ja natomiast skłaniam
    > się do kupna dysku 1 TB.
    > Przy wyborze muszę brać pod uwagę to, że dysk nie będzie mógł osiągać
    > maximum swoich możliwości, bo na płycie jest SATA 150 MB/s.

    Prawdopodobnie ze względu na cenę, WD jest mało popularny - również
    w testach.
    Ja po prostu uważam tylko, że Samsung wart jest swojej ceny w stosunku
    do jakości.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 23. Data: 2010-01-10 21:26:17
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

> [...]
    >
    > Mostek południowy (ICH5R) lub bez R
    > 2 x UltraDMA 100
    > 2 x Serial ATA z możliwością wykorzystania macierzy RAID 0, 1
    > Kontroler RAID Promise 20378:
    > 1 x UltraDMA 133 z możliwością podłączenia dwóch dysków twardych
    > 2 x Serial ATA z funkcjami RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, Multiple RAID

    > Pierwszy oznaczony jest na płycie jako SATA 1,2
    > Drugi jako SATA RAID 1,2
    > Pierwszy jako zintegrowany w mostku raczej nie wymaga serowników.
    > W dysku należy wyjąć zworkę i zainstalować poprzez BIOS odpowiedni port,
    > wybierając pożądaną konfigurację kontrolera.

    Bardzo Ci dziękuję za tak dokładne informacje.
    Rozumiem, że będą one mi potrzebne na etapie instalowania,
    natomiast każdy dysk SATA (w szczególności wymieniony przez Ciebie
    Samsung, ewentualnie WD Caviar) będzie pasował.

    Problemem może być jeszcze zasilacz.
    W tej chwili mam 300 W z 4 końcówkami i wszystkie są zajęte - 2 dyski EIDE,
    DVD/RW i DVD/R.
    Czy taki zasilacz może jeszcze "udźwignąć" dysk SATA? Wtedy rozwiązaniem
    byłoby dokupienie rozgałęziacza końcówki zasilacza.
    Jeśli nie, to czy "udźwignie" całość po zamianie DVD/R (z którego mogę zrezygnować)
    na dysk SATA?

    Pozdrawiam
    mea

  • 24. Data: 2010-01-10 21:56:49
    Temat: Re: Jaki dysk kupić do laptopa - 7200rpm?
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > W ten sposób powstaje bałagan.
    > Załóż sobie własny wątek.

    No wlasnie. A jak nie umiesz to kup sobie jeden na wlasnosc ;)

    --
    pozdr

  • 25. Data: 2010-01-10 22:28:28
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 10-01-2010 o 22:26 mea napisał na pl.comp.pecet:

    > natomiast każdy dysk SATA będzie pasował.

    Będzie.

    > Problemem może być jeszcze zasilacz.

    Ech, znowu ten zasilacz...

> [...]
    > byłoby dokupienie rozgałęziacza końcówki zasilacza.
    > Jeśli nie, to czy "udźwignie" całość po zamianie DVD/R (z którego mogę

    Nie wiem czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć na takie pytanie.
    To czy "udźwignie" zależy od wielu rzeczy: konfiguracji komputera, jakości
    zasilacza i jego kondycji, temperatury w obudowie, a nawet napięcia
    sieci...

    Ja bym piątego napędu nie dokładał. Zrobiłem to kiedyś i pożegnałem się
    z zasilaczem i nowiuśkim dyskiem. Miałem szczęście, że tylko tyle :)
    Od tamtej pory stosuję tylko zasilacze dobrych marek.
    Zasilacz złej jakości może się spalić w każdej chwili i oby tylko on.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 26. Data: 2010-01-11 01:31:50
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    > Od tamtej pory stosuję tylko zasilacze dobrych marek.

    Nie jest wykluczone, że w niedługim czasie wymienię
    monitor na LCD i żeby wykorzystać jego możliwości
    także kartę graficzną. Z tym wiązałaby się konieczność
    wymiany zasilacza.
    Biorąc to wszystko pod uwagę (w tym także wariant
    5 napędów), jaki zasilacz - jakiej marki i jakiej mocy -
    byś zalecał?
    Czy każdy zasilacz komputerowy da się zamontować
    do każdej obudowy?

    Pozdrawiam
    mea

  • 27. Data: 2010-01-11 02:11:43
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    mea pisze:

> [...]
    > 5 napędów), jaki zasilacz - jakiej marki i jakiej mocy -
    > byś zalecał?
    > Czy każdy zasilacz komputerowy da się zamontować

    A nie lepiej zmienić od razu cały komputer na lepszy, nowocześniejszy?

    --
    animka

  • 28. Data: 2010-01-11 02:14:03
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik G Nowak napisał:

    > No wlasnie. A jak nie umiesz to kup sobie jeden na wlasnosc ;)

    A moge kupic cala grupe? ;)

  • 29. Data: 2010-01-11 05:03:16
    Od: "mea" <m...@f...com.pl>

    > A nie lepiej zmienić od razu cały komputer na lepszy, nowocześniejszy?

    Z paru powodów - nie.
    Po pierwsze głównie potrzebny jest mi dysk SATA.
    Myśl o zasilaczu przyszła mi do głowy dopiero wczoraj.
    Odpowiedź Wiesława trochę mnie przestraszyla
    i właściwie w tej chwili najważniejsza bylaby dla mnie
    informacja czy zamiana DVD/ROM na dysk SATA
    spowoduje większe zapotrzebowanie na moc - jeśli nie,
    to dokupienie dysku to byłoby wszystko.
    Jeśli nie i konieczna byłaby zmiana zasilacza, to chcę
    go zmienić na taki, który będzie odpowiedni gdyby
    wymiana monitora i karty graficznej okazała się potrzebna.

    Po drugie, nie wiem czy jest sens kupowania nowego
    komputera stacjonarnego. Notebooki są coraz tańsze
    przy stosunkowo dobrym wyposażeniu. Zatem rozważam
    za jakiś czas kupno od razu dobrego laptopa. Minusem
    jest jeszcze ciągle waga i czas działania na baterii.

    Pozdrawiam
    mea

    --
    animka

  • 30. Data: 2010-01-11 12:00:34
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 11-01-2010 o 02:31 mea napisał na pl.comp.pecet:

    > Biorąc to wszystko pod uwagę (w tym także wariant
    > 5 napędów), jaki zasilacz - jakiej marki i jakiej mocy -
    > byś zalecał?

    W takiej kolejności:
    Corsair CX400 CMPSU-400CXEU 400W
    Xigmatek Go Green 400W
    Be quiet! Pure Power L7-430W
    OCZ StealthXStream OCZ400SXS-EU 400W
    Koszt ok 200 zł

    > Czy każdy zasilacz komputerowy da się zamontować
    > do każdej obudowy?

    Każdy ATX do obudowy ATX.

    Sama zamiana napędów nie spowoduje większego zapotrzebowania
    na energię. Dyski SATA nie są prądożerne i pobierają ok 10W.

    --
    Wiesław
    Opera Mail