eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki olej?Re: Jaki olej?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki olej?
    Date: Thu, 11 Aug 2011 23:48:35 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <j21inj$oiv$1@news.onet.pl>
    References: <j217su$iv4$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: agh144.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1313099315 25183 83.25.163.144 (11 Aug 2011 21:48:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Aug 2011 21:48:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:5.0) Gecko/20110624 Thunderbird/5.0
    In-Reply-To: <j217su$iv4$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2391803
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-08-11 20:43, Rafal pisze:
    > Witam!
    >
    > Spróbuje opisać problem najkrócej jak sie da :)
    >
    > Kupiłem Opla Omege 2.0 16V '94 z 240kkm na budziku. Zaraz po zakupie
    > zmieniłem olej z półsyntetyka na mineralny (10W40). Po paru tysiącach
    > zaczęły się problemy. Zaraz po odpaleniu zimnego silnika kontrolka oleju nie
    > gaśnie przez ~10 sekund. Gdy na zewnątrz jest ciepło kontrolka gaśnie w
    > miarę szybko, gdy chłodniej świeci dłużej, a silnik do momentu zgaśnięcia
    > kontrolki pracuje jakby "na sucho". Przy ciepłym silniku owego problemu nie
    > ma. Od czasu do czasu jeden z popychaczy zaworu lubi sobie poklikać. Nie
    > wiem od czego to zależy, czasem tydzień jest cisza, a czasem 1-2 dni pod
    > rząd przez cały dzień cyka z pod maski.
    >
    > Samochód obecnie jeździ na Castrolu 15W/40 bo taki został polecony przez
    > mechanika. Na innym forum otrzymałem poradę by, mimo tego ze auto rok jeździ
    > na mineralce, zalać z powrotem półsyntetykiem bo to poprostu źle dobrany
    > olej. Co o tym myślicie?

    poprzedni "mądry inaczej" właściciel mojej A6 Vki też lał minerał, dureń
    zabił tym samym całą hydraulikę silnika, a w tym silniku to trzeba mieć
    bez kitu kilo samozaparcia, żeby to uczynić.
    od x czasu nie słucham pieprzenia o "rozszczelnieniach" silnikach po
    wlaniu "rzadszego" oleju. Po prostu leję syntetyk - mam również pupilka
    - starą B3jke 90tke z silnikiem R5 2.0 i również karmię go syntetykiem.
    Nic się nie rozszczelnia (jak się rozszczelnia to musi być już totalny
    trup, albo tak zawalony nagarem, że lepiej go dobić), a silnik chodzi
    ciszej, łatwiej się wkręca na obroty i w zimie łatwiej odpala.
    Nie polecam Ci Castrola - raz wlałem to coś do silnika, jak
    przechodziłem z minerała na syntetyk to wlałem przejściowo półsyntetyk
    Castrola i to co zauważyłem to Castrol zamienia się w szlam, zamiast
    przepracowanego oleju wylałem czarny budyń... Inną sprawą jest to , że w
    końcu zaczął jakiś olej myć silnik od środka....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: