    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Date: Sat, 12 Jun 2021 22:54:06 +0200

    strona:
    https://www.gsmarena.com/

    porównanie na tej stronie:

    https://tiny.pl/r3k5b

    Twoja lumia ma snapa 200, mi5 snapa 820. to przepaść. nie żartuję. w
    antutu ma 26tyś. (vs 170tyś)
    Wyniki testu antutu - w googlach. nazwa urządzenia+antutu
    Tyle ze antutu nie jest wyrocznią, ale daje pogląd na sprawę.
    Jeśli masz 1000zł do wydania, znajdziesz używanego samsunga s10e w
    doskonałym stanie. Za 500zł - samsung s8. Lub inny podobny nie gorszy
    model. (przy czym nie jestem znawcą telefonów, a ostatnio interesowały
    mnie te które są szybkie i małe gabarytami)
    JAk chcesz kupić nowy, to x-kom, PRoline (zwłaszcza xiaomi) i raczej
    poluj na wysoki model, ale taki którego następca jest już na rynku. tak
    aby Ty kupiła coś co właśnie staniało, chcą się tego pozbyć bo nowyszy
    musi sie sprzedawać. Tak można najrozsądniej wydać kasę. jeśli taki
    model ma wady, to o nich wiadomo bo jest już rok czy dwa na rynku.
    Ale za Ciebie nikt telefonu nie wybierze. sama musisz pomacać,
    zastanowić się jak długo potrwa odblokowanie (odciskiem?) i wybranie
    numeru. Przetestuj najczęściej przeprowadzane operacje. im człowiek
    starszy tym gorzej zmienić nawyki

    ToMasz