  • 1. Data: 2021-06-11 14:25:22
    Temat: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Ewa <E...@c...com>

    Witam

    Jaki smartfon kupić żeby oprócz typowych funkcji (dzwonienie, smsowanie,
    poczta, strony www) miał przede wszystkim bardzo dobry GPS i tym samym
    nadawał się do nawigacji ?
    Chodzi mi tutaj o dwie rzeczy:
    - na co, jeśli chodzi o GPS, zwrócić uwagę w ofertach ?
    - jakie smartfony konkretnie (firma, model) są pod tym względem
    sprawdzone/uważane za najlepsze ?

    Bardzo proszę o wskazówki.
    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2021-06-11 15:24:04
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W rodzinie miałem kilka samsungów, sony i xiaomi.
    Różnicę na minus (wolniejsze łapanie fixa) zauważyłem w Sony Z3 Compact
    który BYŁ z drugiej ręki i NAPRAWIANY.
    Szkła powymieniali ale GPS zepsuli

    Wszystkie inne nawigują poprawnie na różnych nawigacjach od AM przez
    janosiki, OSM, Magic Earth, maps.me do google

  • 3. Data: 2021-06-11 15:56:00
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 11.06.2021 o 15:24, _Master_ pisze:
> [...]
    >
    > Wszystkie inne nawigują poprawnie na różnych nawigacjach od AM przez
    > janosiki, OSM, Magic Earth, maps.me do google

    Bardzo dziękuję za te uwagi, zwłaszcza, że wynikają z własnego
    doświadczenia.
    Napisz proszę jeszcze pod jakim systemem operacyjnym pracowały.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2021-06-11 17:45:25
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-06-11 o 15:56, Ewa pisze:

    > Bardzo dziękuję za te uwagi, zwłaszcza, że wynikają z własnego
    > doświadczenia.
    > Napisz proszę jeszcze pod jakim systemem operacyjnym pracowały.

    Chyba wiadomo, że pod Androidem? ;) A tak poważnie to jeśli chodzi o
    dokładny GPS to najlepiej szukać takich smartfonów, których moduł GPS
    obsługuje dual band, czyli dwa pasma GPS oraz oczywiście inne systemy
    nawigacyjne: europejski (UE-siański) Galileo, rosyjski GLONASS oraz
    chiński Beidou (niektóre obsługują również indyjski oraz japoński system
    nawigacji). Smartfonów SAMSUNG nie polecam jeśli chodzi o nawigację. Nie
    są jakoś wybitnie precyzyjne. Do standardowego nawigowania nadadzą się,
    jak każdy inny smartfon, ale do niczego więcej. Długo łapią sygnał z
    satelity, czasem się zacinąją i trzeba restartować moduł (włączać i
    wyłączać lokalizację, by na nowo złapać układ satelitów i aktualną pozycję).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2021-06-11 18:03:26
    Od: collie <p...@b...pl>

    W piątek, 11.06.2021 o 14:25, Ewa napisała:

    > Jaki smartfon kupić żeby oprócz typowych funkcji (dzwonienie, smsowanie,
    > poczta, strony www) miał przede wszystkim bardzo dobry GPS i tym samym
    > nadawał się do nawigacji ?

    Motorola Moto G7 Power z AutoMapą ciągnie jak szatan -
    i po autostradzie, i po drodze polnej utwardzonej.
    I jeszcze aksamitnym głosem Hołek ucho Ci połechce.

  • 6. Data: 2021-06-11 18:16:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.06.2021 o 14:25, Ewa pisze:
> [...]
    > - na co, jeśli chodzi o GPS, zwrócić uwagę w ofertach ?
    > - jakie smartfony konkretnie (firma, model) są pod tym względem

    wśród głównych producentów chyba nie ma istotnych różnic. wszelkie
    samsungi, xiaomi, i co tam jeszcze chesz - będą działać. w najgorszym
    wypadku sam start nawigacji może być nie - natychmiastowy. i ma to dwa
    aspekty. jeden to "załapanie" pozcji względem gpsów, a drugi
    "ogarnięcie" się telefonu.
    w szybkim telefonie (samsung s10) wydanie komendy "nawiguj do domu"
    powoduje sekundowe zastanowienie i telefon wyświetla mapę mówiąc - jasne
    - jedziemy. w starszym telefonie - mi5, jest przez sekunde lub dwie
    zdziwiony ze do niego się gada. potem wyświetla mapę i przez 3 sekundy
    się cieszy że ładne ulice, parki, domy. potem jakoś próbuje wyznaczyć
    trasę i już po kilku, może nastu sekundach - jedziemy. w bardzo
    budżetowym telefonie redmi3 chyba raz próbowałem.... ale zdążyłem
    zapytać pieszego o droge zanim zobaczyłem mapę. o ile powyższe nie jest
    problemem - każdy (nie gówniany) telefon się łapie jako przyboczna
    nawigacja. ale jak jedziesz normalnie autem, przez jakieś osiedle i
    zadajesz _sobie_ pytanie - w którą teraz? wtedy tylko dość szybki
    telefon dostarczy Ci odpowiedź _na czas_.

    ToMasz

  • 7. Data: 2021-06-11 19:12:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Serce mówi win8.1

    Rozum Android

    A znając życie jak najnowszy bo autorzy apek często arbitralnie
    zabraniają uruchomienia na starym poczciwym 4.4.4 na którym nawigacje
    NORMALNIE działają

  • 8. Data: 2021-06-11 19:38:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-11-czerwca-2021 o 17:45, Krystek pisze:
    > i trzeba restartować moduł (włączać i
    > wyłączać lokalizację, by na nowo złapać układ satelitów i aktualną pozycję).

    Na nowo złapać?

    Nigdy nie miałem takich problemów z GPS. Dokładnie testowałem urządzenia
    które wpadają mi w ręce bo NAWIGACJA jest dla mnie ważniejsza niż
    tryliony durnych apek srajbukowych.

  • 9. Data: 2021-06-11 19:39:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Jun 2021 18:16:06 +0200, ToMasz wrote:

    > wśród głównych producentów chyba nie ma istotnych różnic. wszelkie
    > samsungi, xiaomi, i co tam jeszcze chesz - będą działać. w najgorszym

    Tez mam takie wrazenie, ale ... kupi "cokolwiek", bedzie przypadkiem
    wtopa i do kogo pretensje ? :-)

> [...]
    > się cieszy że ładne ulice, parki, domy. potem jakoś próbuje wyznaczyć
    > trasę i już po kilku, może nastu sekundach - jedziemy.

    Taa, a u mnie od paru tygodni jakis dziwny objaw - google mapy
    startuja, mape pokazuja, pozycja dobra, cel daje sie wpisac ...
    po czym w dolnej czesci koleczko sie kreci, kreci i nic sie nie
    dzieje.
    Przycisniecie "Trasa" pokazuje "szukam najlepszej trasy" i tyle.

    Musze ubic proces, wtedy rusza. Zwykle zakonczenie nie wystarcza.

    A na drugim telefonie normalnie dziala.

    > w bardzo
    > budżetowym telefonie redmi3 chyba raz próbowałem.... ale zdążyłem
    > zapytać pieszego o droge zanim zobaczyłem mapę.

    A to ciekawe. Kiepski odbior GPS, miejscowy problem z internetem, czy
    zwykly brak pamieci.

> [...]
    > zadajesz _sobie_ pytanie - w którą teraz? wtedy tylko dość szybki
    > telefon dostarczy Ci odpowiedź _na czas_.

    Mozna wlaczyc wczesniej :-)

    Ale ... mowi ci na rondzie drugi zjazd ... a tam ulica rozkopana i
    przejazdu nie ma. No i wtedy sie szybkosc przydaje :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-06-11 19:48:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Jun 2021 19:12:34 +0200, _Master_ wrote:
    > Serce mówi win8.1

    No jak - przeciez tego juz nie robia, z nawigacjami tez pewnie klopot.
    :-)

    > Rozum Android

    > A znając życie jak najnowszy bo autorzy apek często arbitralnie
    > zabraniają uruchomienia na starym poczciwym 4.4.4 na którym nawigacje
    > NORMALNIE działają

    No ale cos tam w systemie sie zmienia - chcesz w programie uzywac
    starych funkcji, mimo ostrzezenia "wkrotce znikna"?

    J.