    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Date: Mon, 28 Jun 2021 14:18:00 +0200

    W dniu 27 cze 2021 o 19:49, Ewa pisze:

    > Jak już pisałam, marzy mnie się:
    > 1) znalezienie takiego portalu/sklepu, w którym mogłabym zaznaczyć
    >    wszystkie ważne parametry, czyli, poza typowymi jak te w X-KOM,
    >    także takich, że szukam smartfona np. z AMOLED, GALILEO itp

    0. Nie tylko Tobie. (praca kosztuje -- brak chętnych do
    płacenia za pisanie i ***nieustanne*** aktualizowanie)
    1. W takich miejscach są liczne/poważne błędy.
    2. Wszystkich parametrów jest bardzo dużo...

    > 2) z odszukanych w 1) wybranie np. 5 pasujących mi smartfonów
    > 3) sprawdzenie przez Google: "nazwa + problem" czy użytkownicy nie
    >    zgłaszają dla wybranych smartfonów występowania jakichś istotnych
    >    problemów

    To akurat jest. ;) (w Googlach jest wszystko -- sam Bóg z nich korzysta)

    > 4) pójście do sklepu/ów i wybranie z tych np. 5 takiego smartfona,
    >    który będzie dobrze leżał w mojej ręce, będzie mi się podobał itd.
    > Zacięłam się na 1), nie znalazłam polskiego portalu/sklepu, który
    > pozwalałby zaznaczyć oczekiwane przeze mnie parametry poza typowymi.

    > Radziłeś mi w swoim newsie sięgnąć po fora niepolskojęzyczne.

    Nadal tak radzę.

    > Jednak po wpisaniu w Google "smartphone shop" lub tp. nie znalazłam

    Wpisz obok siebie nazwy kilku (czy kilkunastu) telefonów...

    https://www.kimovil.com/pl/ <-- tu jest fajnie

    > Może Ty znasz adresy takich portali? To by mi BARDZO pomogło.

    Taki portal jest raczej dedykowany konkretnemu modelowi, więc
    takich portali jest mrowie... Moja rada -- nie bagatelizuj
    ostrzeżeń nawet wówczas, gdy pojawią się głosy ,,pochlebne''...

    Miałem Monstera -- totalna porażka, ale Trybun chwali to coś...
    (Trybun chwali, choć nie miał Monstera; ja ganię, gdyż miałem)

    Podobnie z GNSS Asusa Maxa -- dokładny był, ale z czułością
    był problem. To samo zauważali inni, którzy mieli ten telefon,
    ale są tacy, którym odpowiada GNSS Asusa Maxa. Problem w tym,
    że pochlebcy twierdzą, że nie mieli Asusa Maxa...

    Motorole są wychwalane pod niebiosa, ale Trybun ma Motorolę
    i twierdzi, że GNSS w jego Motorolce nie należy do najlepszych...

    Nie warto bagatelizować ostrzeżeń!
    Lepiej sprawdzać to i owo przed zakupem.

    JF kwestionuje ,,osiągi'' GNSS RedmiNote9Pro, ale:
    - pisałem wyraźnie, że wie aplikacji korzysta z GNSS,
    więc zazwyczaj o start ,,zmrożony'' trudno
    - są aplikacje opierające się tylko o GNSS (pomijające
    WiFi, BT, GSM itd.) które można odpalić razem z mapami
    Google opierającymi się o nawigacyjny konglomerat ;)
    (można podzielić ekran na dwie części i oglądać naraz
    dwie te same mapy, ale ukazujące różne położenie;
    można nawet podzielić na więcej niż dwie części...)

    Dobre strony RedmiNote9Pro, o których nie wspomniałem:
    - krokomierz
    - podczerwień (może pracować jako pilot do:
    telewizora, radia, klimatyzatora...)

    U mnie nie ma reklam -- jakże szeroko opisywanych...

    Jeden egzemplarz Poco F3 przetestowałem w sklepie -- moim
    zdaniem GNSS pracuje fatalnie... Inny telefon (nie pamiętam
    numerków -- pisałem o nim w innym poście) łapał 34 satelity
    tam, gdzie mój łapał 10, ale pozycję dłużej pokazywał mój...

    Trzeba/warto poświęcić sporo czasu przed zakupem i raczej ;)
    warto puścić mimo uszy zapewnienia teoretyków:
    - nie miałem, ale na pewno doskonały
    - to śmieć, choć nie miałam
    - telefon tej firmy jest dobry na pewno

    Akumulatory w Samsungach i Apple'ach wybuchały...

    108 megapikseli niekoniecznie da lepsze zdjęcia niż 32 megapiksele...
    (ważne są różne czynniki: jakość i jasność_względna optyki,
    oprogramowanie, przetwornik, stabilizacja mechaniczna...
    ważne są też długości ogniskowej, czyli kąty widzenia,
    a tu jest pole do popisu różnym aberracjom, które mogą
    być różnie korygowane...)

    RedmiNote9Pro ma odstające obiektywy -- mnie to przeszkadza...

    Niektóre telefony mają przednie kamerki wysuwane -- moim
    zdaniem to złe rozwiązanie.

    Jakość fotek RedmiNote9Pro mnie zadawala, bo wg mnie nie można
    od telefonu oczekiwać osiągów lustrzanki, ;) ale akurat łatwiej
    zeskanować niewyraźny papier (zapisany ołówkiem, przez kalkę
    itp.) telefonem niż skanerem mego ,,wielofunkcyjnego urządzenia''...

    > Z angielskim nie będę miała problemu.

    Google tłumaczą...

    > Wiem, że potem będę to musiała odnieść to do warunków polskich,
    > ale chodzi mi o pierwszy wybór.
    W Polsce warunki GNSS są podobne do ogólnoświatowych... ;)
    Na biegunach jest gorzej a nad Indiami czy Japonią jest chyba lepiej...

    --