  • Data: 2015-04-28 21:02:34
    Temat: Re: Jaki sprzęt na mikroserwer?
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/04/2015 08:02, Dominik & Co wrote:

    > Kosztuje, ale jak mam wydać powiedzmy 1000 zł na taki sprzęt,
    > to mogę kupić coś za 200 a resztę wydam na prąd, wyjdzie na jedno
    > (albo i lepiej, bo na raty) :-)

    Ja swoje N36L kupiłem za ~900zł z pięcioma HDD 2TB Samsunga, no ale to
    faktycznie była okazja. ;D

    > Poważnie porównywalnie z Atomem?

    Przykładowe porównanie do D425, którego mam w ReadyNAS Ultra2.
    http://www.cpu-world.com/Compare/140/AMD_Athlon_II_N
    eo_N36L_vs_Intel_Atom_D425.html

    > Ale na cholerę mi 4-5 dysków?

    Bo to serwer???

    > Obecnie jest (i pozostanie) 1 dysk
    > 2,5 cala na USB, ważne dane są na kilku komputerach i w chmurach.
    > Mam teraz sprzęt bez żadnych wiatraczków i tak powinno pozostać.

    Nie potrzebujesz ani NASa ani tym bardziej miniserwera. Kup Rosberry. ;D

    > Ostatnia rzecz, której szukam to megawydajny, ryczący serwer
    > w szafie. Wydajność jest na ostatnim miejscu priorytetów, po prostu
    > szukam czegoś odrobinę lepszego niż biedna Via C7 Eden 600 MHz
    > (x86, jak najbardziej), dobrze by było jakby było x64 ze względu
    > na CentOSa.

    No to chyba najlepiej złożyć coś samemu. Niestety, nie będzie to
    rozwiązanie tanie.
    BTW. Dlaczego CentOS?

    > Ale jak nie ma nic porównywalnego (cisza, cena, zużycie prądu)
    > do Raspberry Pi 2, to jestem gotów pogodzić się z jego
    > mankamentami.

    Obawiam się, że w tej cenie to nie ma szans. Zresztą taka była idea
    Rosberry.
    --