  • 11. Data: 2015-04-28 08:48:59
    Temat: Re: Jaki sprzęt na mikroserwer?
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.04.2015 Andrzej W. <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> napisał/a:

    > Może trochę po bandzie: Supermicro X10SBA + CSE-721TQ-250B .

    Zdecydowanie po bandzie. Armata na muchę, jako i wspomniany
    HP. Tu nie ma i nie potrzeba żadnego RAIDa.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 12. Data: 2015-04-28 09:02:26
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.04.2015 Michal Lukasik <m...@t...pl> napisał/a:

    > Jakość i wygoda kosztuje, ale przykładowo używane G7 w najsłabszej

    Kosztuje, ale jak mam wydać powiedzmy 1000 zł na taki sprzęt,
    to mogę kupić coś za 200 a resztę wydam na prąd, wyjdzie na jedno
    (albo i lepiej, bo na raty) :-)

    > No sorry, ale to x86 (IMO i tak nie jest źle, porównywalnie z Atomem jak

    Poważnie porównywalnie z Atomem?

    > Regulacja obrotów działa bardzo sprawnie. Sam lubię ciszę i uważam, że
    > oryginalny wentylator jest ok. W razie potrzeby zawsze można wymienić na
    > coś lepszego, tylko po co? Skoro 4-5 dysków i tak zagłusza to co jest.

    Ale na cholerę mi 4-5 dysków? Obecnie jest (i pozostanie) 1 dysk
    2,5 cala na USB, ważne dane są na kilku komputerach i w chmurach.
    Mam teraz sprzęt bez żadnych wiatraczków i tak powinno pozostać.

    Ostatnia rzecz, której szukam to megawydajny, ryczący serwer
    w szafie. Wydajność jest na ostatnim miejscu priorytetów, po prostu
    szukam czegoś odrobinę lepszego niż biedna Via C7 Eden 600 MHz
    (x86, jak najbardziej), dobrze by było jakby było x64 ze względu
    na CentOSa.

    Ale jak nie ma nic porównywalnego (cisza, cena, zużycie prądu)
    do Raspberry Pi 2, to jestem gotów pogodzić się z jego
    mankamentami.

  • 13. Data: 2015-04-28 09:05:09
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.04.2015 Piotr Rezmer <k...@d...pl> napisał/a:

    > Ja rozważałem niedawno podobny projekt, oparty o nanoITX. Tyle że
    > obudowy+PSU nie są tanie. Np. taka:

    Mam obudowę miniITX, zatem tego typu płyta też wchodzi w rachubę.
    Zewnętrzny zasilacz bezwiatrakowy, płyta z jakimś chłodzonym
    pasywnie Atomem. Tylko czy skórka warta wyprawki- na ile będzie
    wzrost wydajności, ile będzie konsumować prądu?

  • 14. Data: 2015-04-28 13:41:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Coś z Atomem? Doradźcie, proszę.
    przeczytałem wszystkie wypowiedzi i w głowę zachodzę dlaczego nie
    użyjesz starego laptopa?

    ToMasz

  • 15. Data: 2015-04-28 13:58:21
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 28-04-2015 o 13:41:12 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> napisał(a):

    > przeczytałem wszystkie wypowiedzi i w głowę zachodzę dlaczego nie
    > użyjesz starego laptopa?
    >
    > ToMasz

    ... albo nowego tabletu (z Windowsem) 8-)
    A, no tak - brak Ethernetu 8-(
    Ale są przejściówki z USB. I huby USB...

    --
    Brak sygnaturki.

  • 16. Data: 2015-04-28 14:34:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-04-28 o 08:46, Dominik & Co pisze:

    > W pakiecie: wysoka cena, duży pobór prądu
    > i spory hałas? :-)
    Nowy faktycznie może wyjść drogo, ale pewnie nie odbiega ceną od jakiejś
    niewielkiej, markowej obudowy i płyty ITX. Z tym, że w HP MicroServer
    masz sensownie rozwiązaną kwestę montażu dysków i/lub napędu optycznego.
    Cen używek nie znam.
    Czy duży pobór prądu to nie wiem, kwestia ilości podłączonych dysków, z
    tego co pamiętam zasilacz ma tam chyba 150W.
    Hałas nie jest jakiś spory, zawsze poza tym można wymienić wiatrak na
    cichszy.

  • 17. Data: 2015-04-28 15:03:56
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.04.2015 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> napisał/a:

    > przeczytałem wszystkie wypowiedzi i w głowę zachodzę dlaczego nie
    > użyjesz starego laptopa?

    Też biorę pod uwagę. Jakiś konkretny poleciłbyś?

  • 18. Data: 2015-04-28 18:55:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.04.2015 o 15:03, Dominik & Co pisze:

    > Też biorę pod uwagę. Jakiś konkretny poleciłbyś?

    taki do którego jest dużo części. Taki którego procesor wydziela mało
    ciepła, potrafi zwolnić taktowanie) Ja chce zrobić router/serwer z lapka
    petntium4, 512ram 40 hdd. (ma urwane zawiasy w ekranie) Kiedyś chciałem
    go sprzedać za 150zł - nie było chętnych (więc masz już przykładową
    cene). więc zostawię sam kadłubek, podepne co trzeba i będzie hulał.
    jakby mu się wentylator załączał to go rozbiorę i zamontuję dodatkowy
    radiator, np w postaci blachy wielości urządzenia :)

    ToMasz

  • 19. Data: 2015-04-28 19:39:30
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 28 Apr 2015 18:55:19 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > jakby mu się wentylator załączał to go rozbiorę i zamontuję dodatkowy
    > radiator, np w postaci blachy wielości urządzenia :)

    Pentium 4 to - o ile dobrze kojarzę - słabe sterowanie taktowaniem miał.
    Chyba, że laptopowe P4 pod tym względem się inaczej zachowywały względem
    desktopowych.

    Jeżeli to ma być energooszczędne, to ja nie wiem, czy nie lepsza by była
    inwestycja w coś nowszego - jakieś dwurdzeniowe Pentium czy i3, ale na
    obecnie majstrowanych rdzeniach. Dlaczego? Przykładowo - desktopowy Core 2
    Duo E8400 (niekręcony) zwalnia nieobciążony do jakiego taktowania? 2 GHz
    chyba (z tego co kojarzę) - nieobciążony miał FSB*6, obciążony - FSB*9.
    Desktopowy, kręcony Core i5-4690K bez obciążenia schodzi do 800MHz.

    [ Wan't to look like a winner? Hang around a loser. (Garfiled) ]

  • 20. Data: 2015-04-28 21:02:34
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 28/04/2015 08:02, Dominik & Co wrote:

    > Kosztuje, ale jak mam wydać powiedzmy 1000 zł na taki sprzęt,
    > to mogę kupić coś za 200 a resztę wydam na prąd, wyjdzie na jedno
    > (albo i lepiej, bo na raty) :-)

    Ja swoje N36L kupiłem za ~900zł z pięcioma HDD 2TB Samsunga, no ale to
    faktycznie była okazja. ;D

    > Poważnie porównywalnie z Atomem?

    Przykładowe porównanie do D425, którego mam w ReadyNAS Ultra2.
    http://www.cpu-world.com/Compare/140/AMD_Athlon_II_N
    eo_N36L_vs_Intel_Atom_D425.html

    > Ale na cholerę mi 4-5 dysków?

    Bo to serwer???

    > Obecnie jest (i pozostanie) 1 dysk
    > 2,5 cala na USB, ważne dane są na kilku komputerach i w chmurach.
    > Mam teraz sprzęt bez żadnych wiatraczków i tak powinno pozostać.

    Nie potrzebujesz ani NASa ani tym bardziej miniserwera. Kup Rosberry. ;D

> [...]
    > szukam czegoś odrobinę lepszego niż biedna Via C7 Eden 600 MHz
    > (x86, jak najbardziej), dobrze by było jakby było x64 ze względu

    No to chyba najlepiej złożyć coś samemu. Niestety, nie będzie to
    rozwiązanie tanie.
    BTW. Dlaczego CentOS?

    > Ale jak nie ma nic porównywalnego (cisza, cena, zużycie prądu)
    > do Raspberry Pi 2, to jestem gotów pogodzić się z jego
    > mankamentami.

    Obawiam się, że w tej cenie to nie ma szans. Zresztą taka była idea
    Rosberry.
    --