  • 21. Data: 2015-04-28 21:07:30
    Temat: Re: Jaki sprzęt na mikroserwer?
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 28/04/2015 08:05, Dominik & Co wrote:

    > Mam obudowę miniITX, zatem tego typu płyta też wchodzi w rachubę.
    > Zewnętrzny zasilacz bezwiatrakowy, płyta z jakimś chłodzonym
    > pasywnie Atomem. Tylko czy skórka warta wyprawki- na ile będzie
    > wzrost wydajności,

    W stosunku do czego?

    > ile będzie konsumować prądu?

    To też zależy jaki Atom (jest ich kilka, jak nie kilkanaście).
    I dlaczego nie AMD albo VIA? Używaną płytę z VIA można kupić za grosze
    (fakt, że potwór wydajności to nie jest, ale jeśli nie to jest kluczowe
    to...).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 22. Data: 2015-04-28 21:14:53
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 09:22, Dominik & Co pisze:
    > Dzień dobry szanownym grupowiczom,
    >
    > Poszukiwany sprzęt na domowy mikroserwerek.
    > Priorytety to w kolejności: niskie zużycie energii,
    > cisza, akceptowalna wydajność (w tym RAM min. 1 GB).
    >
    > Musi mieć Fast Ethernet (gigabitowy niekonieczny),
    > 4 złącza usb i to w sumie tyle. Będzie robić za NAS
    > (w tym bekapy), ssh, prosty serwer http, trochę obliczeń
    > (java niestety).
    >
    > Byłoby świetnie, gdyby było to coś w architekturze
    > x86_64, ze względu na planowany OS (CentOS 7).
    > Gdyby nie to, pewnie zadowoliłbym się nowym modelem
> [...]

    Może cuś tkiego:
    Gigabyte GA-J1900N-D3V
    http://www.morele.net/plyta-glowna-gigabyte-ga-j1900
    n-d3v-j1900-dualddr3-l-1333-dvi-sata2-mitx-ga-j1900n
    -d3v-633220/
    Albo pokrewny.

    miab

  • 23. Data: 2015-04-28 21:56:37
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 28/04/2015 20:07, Michal Lukasik wrote:
    > Używaną płytę z VIA można kupić za grosze
    > (fakt, że potwór wydajności to nie jest, ale jeśli nie to jest kluczowe
    > to...).

    Tak sobie właśnie skojarzyłem, że z 1Gb LAN będzie problem
    (przynajmniej, żadnej z tych tanich nie pamiętam by miała).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 24. Data: 2015-04-30 14:43:33
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.04.2015 Michal Lukasik <m...@t...pl> napisał/a:

    > Bo to serwer???

    Serwerek. Mikro.

    > Nie potrzebujesz ani NASa ani tym bardziej miniserwera. Kup Rosberry. ;D

    Potrzebuję mikroserwerka. Z usługami typowo serwerowymi. Nie wymagam
    cudów wydajności, nie oglądam filmów HD z LAN.

    > BTW. Dlaczego CentOS?

    Długie wsparcie. Zapominam o upgrade na ładnych parę lat a jednocześnie
    nie jest dziurawe.

    > Obawiam się, że w tej cenie to nie ma szans. Zresztą taka była idea
    > Rosberry.

    BTW: co Rosberry ma z tym wspólnego? Piszesz tak konsekwentnie,
    więc to chyba nie literówka :-)

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 25. Data: 2015-04-30 14:47:39
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.04.2015 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> napisał/a:

    > taki do którego jest dużo części. Taki którego procesor wydziela mało
    > ciepła, potrafi zwolnić taktowanie) Ja chce zrobić router/serwer z lapka
    > petntium4, 512ram 40 hdd. (ma urwane zawiasy w ekranie) Kiedyś chciałem

    Nie zauważasz sprzeczności w tych linijkach? P4 i mało ciepła
    oraz dobre sterowanie wydajnością? Wolne żarty...

  • 26. Data: 2015-04-30 14:49:01
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.04.2015 miab <m...@w...pl> napisał/a:

    > Gigabyte GA-J1900N-D3V

    O, to może być ciekawe. Dzięki.

  • 27. Data: 2015-04-30 15:51:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dominik & Co D...@g...pl.invalid ...

    > O, to może być ciekawe. Dzięki.

    Jak wyglada wydajnosc czegos takiego?
    Powiedzmy w porównaniu z C2d?

    Bo rozumiem, ze pobor prądu po dołożeniu dysku byłby na poziomie 20W?
    Całkiem fajnie.

  • 28. Data: 2015-04-30 16:52:21
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 30/04/2015 13:43, Dominik & Co wrote:

    > Długie wsparcie. Zapominam o upgrade na ładnych parę lat a jednocześnie
    > nie jest dziurawe.

    No niby tak, ale przez ten czas to pewnie sprzęt się zestarzeje na tyle,
    że i tak trzeba będzie zrobić upgrade jednego i drugiego. ;D

    > BTW: co Rosberry ma z tym wspólnego? Piszesz tak konsekwentnie,
    > więc to chyba nie literówka :-)

    Jakoś mi się "wgrało". Zapewne efekt szlifowania języka w pubach. ;D

    Rada na koniec. Zastanów się dobrze i nie oszczędzaj zbytnio na
    sprzęcie, bo z życia wiem, że jak już "postawisz" wszystko co chciałeś
    to nagle przychodzi potrzeba/ochota na coś jeszcze i okazuje się, że
    znowu trzeba coś zmienić.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 29. Data: 2015-04-30 18:23:08
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-04-30 o 15:51, Budzik pisze:
    > Użytkownik Dominik & Co D...@g...pl.invalid ...

    > Jak wyglada wydajnosc czegos takiego?
    > Powiedzmy w porównaniu z C2d?

    Powinien być zbliżony do c2d ze średnim zegarem.

    > Bo rozumiem, ze pobor prądu po dołożeniu dysku byłby na poziomie 20W?
    > Całkiem fajnie.

    miab

  • 30. Data: 2015-04-30 18:43:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.04.2015 o 14:47, Dominik & Co pisze:

    > Nie zauważasz sprzeczności w tych linijkach? P4 i mało ciepła
    > oraz dobre sterowanie wydajnością? Wolne żarty...

    nie doczytałeś do końca. To JA mam takiego lapka i nie udało mi się go
    sprzedać za 150zł. Tak więc w tej cenie powinieneś dostać coś lepszego.
    ToMasz