-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5b46e3fc$0$623$65785112@news.neostrada.pl>
<pi6uf7$9af$1@node1.news.atman.pl>
<5b4710a0$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
<5b4713be$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
<5b47800a$0$619$65785112@news.neostrada.pl>
<5b47be24$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5b47be24$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
Date: Fri, 13 Jul 2018 12:53:44 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 74
Message-ID: <5b4884ca$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.122.188
X-Trace: 1531479242 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 682 83.26.122.188:52198
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635689
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5b47be24$0$681$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-07-12 o 18:21, J.F. pisze:
>>>> byłem tam gdzie kupiłem akumulator, pokazuje 12,6 - powiedzieli
>>>> ze dobrze
>>>> sprawdzali ładowanie alternatora i skacze, jak wlaczam dmuchawe
>>>> itd to spada do ok 13 i mowił zeby wymienic regulator napiecia -
>>>> dobrze gada ?:)
Nawiasem mowiac - wymiana regulatora pewnie nie pomoze, bo to
prawdopodobnie nie jego wina.
>>> Zależy gdzie przyłożyli przyrząd do pomiaru. Do sprawdzenia
>>> działania alternatora, przyrząd przykłada się do końcówki
>>> (wyjścia) z alternatora i do jego masy. Pomiar napięcia na
>>> akumulatorze często jest błędny.
>> Bywa.
>> Ale to akumulator jest czuly na napiecie, alternator mniej :-)
>Co ty pierdolisz? Napięcie znamionowe akumulatora to 12,6V po
>naładowaniu, bez obciążenia. On miał pomiar 13V przy OBCIĄŻENIU czyli
>coś tam jeszcze alternator dopychał.
12.6 to masz po naladowaniu, odlaczeniu i dluzszym czasie postoju.
Swiezo odlaczony od prostownika bedzie mial ponad 13V przez pare
minut.
Wiec jesli po wlaczeniu dmuchawy napiecie spada do 13.0V ... to ja bym
podejrzewal, ze juz troche pradu brakuje,
i moze nawet z akumulatora plynie.
Jakby tak dluzej jechal ... to ciagle nie jest zle, akumulator bedzie
mial calkiem spory stopien naladowania i nie powinien odmowic pracy
przy nastepnym rozruchu.
Zreszta to chyba napiecie przy obrotach jalowych, podgazuje lekko -
wzrosnie.
>> W sensie takim, ze samochodowi niewielka roznica 12 czy 15V, a dla
>> akumulatora juz wielka :-)
>Srelka. Jak ma słabą "masę" lub jakieś wtyczki/sryczki to pod
>obciążeniem tak będzie bo jest spadek napięcia na tych gównach.
>Wystarczy nawet zaoksydowana wewnętrznie klema i napięcie będzie inne
>na klemie i na bolcu akumulatora (pod obciążeniem).
Ale przy 13V obciazenia praktycznie nie ma.
Za to ... w starych samochodach regulator faktycznie sprawdza napiecie
na wyjsciu alternatora.
I to nie musi byc to samo, co w innych miejscach instalacji - tu sie
zgadzamy
Wiec ... o ile do oceny samego regulatora, to moze i dobrze siegnac do
wyjscia alternatora, ale do oceny calosci - lepiej zmierzyc na
akumulatorze.
Co z tego, ze alternator daje 13.5V, jesli na akumulatorze jest 12.2 V
?
Na szczescie tak sie rzadko dzieje, zazwyczaj okablowanie jest
wlasciwe, i roznica tych napiec niewielka.
W nowych samochodach to juz w ogole magia, bo tym rzadzi komputer :-)
>> No i nie zawsze masz te koncowke alternatora dostepną, bo jakies
>> gniazdo jest ...
>No to se czeba zrobić końcówkę.
Zeby to bylo takie proste ... tylko jeszcze po co, jesli na
akumulatorze jest np 13.3V, czyli w granicach prawidlowosci.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.07.18 12:58 J.F.
- 13.07.18 17:02 LordBluzg(R)
- 13.07.18 18:16 Zenek Kapelinder
- 13.07.18 19:20 LordBluzg(R)
- 13.07.18 20:11 Zenek Kapelinder
- 13.07.18 21:23 LordBluzg(R)
- 13.07.18 21:34 Zenek Kapelinder
- 13.07.18 22:08 LordBluzg(R)
- 13.07.18 22:15 LordBluzg(R)
- 13.07.18 23:17 Zenek Kapelinder
- 13.07.18 23:25 Zenek Kapelinder
- 14.07.18 00:02 LordBluzg(R)
- 14.07.18 00:15 LordBluzg(R)
- 14.07.18 02:09 Zenek Kapelinder
- 14.07.18 10:43 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- 2024-05-20 Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- 2024-05-20 Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
- 2024-05-20 Opole => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-20 Białystok => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-20 Warszawa => Java Engineer <=
- 2024-05-20 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-20 Zielona Góra => Engineer R&D Mechanic <=
- 2024-05-20 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-20 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-05-20 Kraków => Senior .Net Programmer <=
- 2024-05-20 Kraków => Programista .Net - Senior <=
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami