    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jebana UE nakłada CŁA na chińskie samochody
    Date: Tue, 12 Mar 2024 01:25:37 -0500

    On 2024-03-11 12:45, J.F wrote:

    > Może się mylę, ale czy tych ceł nie ma od dawna?
    > Zresztą mówią tam, ze 10% było/jest.
    >
    > W kazdym bądź razie tanie chinskie czy indyjskie samochody po Unii
    > nie jeździły, ale to może być też kwestia czystości spalin i innych
    > wymogów.

    Tam jest wiecej bajzlu.
    1. Nalozenie cel oznacza ze im nie zalezy na ekologii tylko nawaleniu
    kasy do kieszeni koncernow czy kolesiow.

    2. Brak czesci czy dokumentacji podpada pod zjebany proces
    homologacyjny. Cos mi sie kojarzy ze byly kiedys wymogi ze auto
    wprowadzone na rynek ma miec iles tam lat dostepne czesci. I jak tego
    nie ma albo nie dopilnowali to nalezy sie dysyplinarka i bankructwo do
    trzeciego pokolenia wprzod za spowodowane straty.

    I nawiasem mowiac mam wrazenie ze ten caly cyrk z emisjami i normami
    euro to jakias gruba hucpa. Kierunkowskazy zintegrowane z swiatlami
    przechodza homologacje, chiskie autka bez czesci zamiennych tez.
    To wychodzi ze homologacja jest w sumie tylko zeby wolkswagenowi i
    pezotowi sie hajs zgadzal...

    --
    Lukasz