  • Data: 2020-06-28 21:08:44
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Błąd logiczny polega na uznaniu że skoro słońce i wiatr są nie do
    > kupienia, są gorsze niż węgiel który można kupić.

    NIe chodzi o to, żeby kupić a zapewnić. Na pogodę nie masz wpływu. Na
    wydobycie i zrobienie zapasów paliwa tak. Pod tym względem OZE są
    zdecydowanie gorsze.

    > Ponadto, węgla mogą ci odmówić
    > sprzedać (jak to bywało z ropą) albo tak podniosą cenę że sam
    > zrezygnujesz

    Jakieś embargo?

    > a wiatru nikt nie odmówi ani ceny nie podniesie.

    Nie doceniasz natury;)

    > Owszem,
    > wiatr nie wieje zawsze ale jest sposób zaradzenia temu i to niejeden.

    Dajesz. Mamy zaradzone? Szczytowo pompowe o mocy 1,7GW? Na jak długo -
    kilka(naście) godzin?

    > Konwersja od elektrowni cieplnych do OZE jest możliwa i zachodzi de
    > facto w coraz szybszym tempie. I uparcie nie dostrzegasz oraz nie
    > wpisujesz do rachunku rozległych strat powodowanych przez spalanie
    > węgla.

    Dostrzegam, tylko ja nie o tym, a w tej gałezi rozmawiamy o
    bezpieczeństwie energetycznym.

    --
    Shrek