  • 1. Data: 2020-06-25 14:41:34
    Temat: Jeszcze o elektrycznych
    Od: K <n...@e...com>

    https://elektrowoz.pl/testy/test-peugeot-e-2008-jazd
    a-autostradowa-tryb-mieszany-automobile-propre/

    Wyglada na to, ze jeszcze musi troche wody uplynac zanim to bedzie mialo
    sens.

  • 2. Data: 2020-06-25 21:03:35
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.06.2020 o 14:41, K pisze:
    > https://elektrowoz.pl/testy/test-peugeot-e-2008-jazd
    a-autostradowa-tryb-mieszany-automobile-propre/

    > Wyglada na to, ze jeszcze musi troche wody uplynac zanim to bedzie mialo
    > sens.
    tak. chyba że ludzie pomyślą, dogadają sie i będą produkować samochody
    elektryczne bez akumulatorów. akumulatory, o zunifikowanej budowie będą
    własnością koncernów elektrycznych i będą wymieniane przez automaty, na
    naładowane na stacjach "paliw"
    Tyle że na razie, to biznes polegający na "krojeniu" z pieniędzy
    eko-dziwaków

    ToMasz

  • 3. Data: 2020-06-25 21:48:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/06/2020 21:03, ToMasz wrote:
    > automaty, na
    > naładowane na stacjach "paliw"

    "Panie automacie! Tamten akumulator był ładny, nowy a ten taki
    poobijany! Proszę mi wydać ładniejszy".

    Coś w ten deseń ponoć często bywa na wymianie gazu. Nie wymieniam, więc
    tylko słyszałem ;)

  • 4. Data: 2020-06-25 22:02:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-25 o 21:48, heby pisze:

    > "Panie automacie! Tamten akumulator był ładny, nowy a ten taki
    > poobijany! Proszę mi wydać ładniejszy".
    >
    > Coś w ten deseń ponoć często bywa na wymianie gazu. Nie wymieniam, więc
    > tylko słyszałem ;)

    Kupiłem butlę gazową, piękna błyszczącą. Długo się nie nacieszyłem, może
    z 10 min, jak wymienili mi na pełną. Ośrupaną. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2020-06-25 23:00:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    a-autostradowa-tryb-mieszany-automobile-propre/

    > Wyglada na to, ze jeszcze musi troche wody uplynac zanim to bedzie mialo

    W przypadku Peugeota na pewno....
    Oni dopiero raczkują - to ich pierwszy elektryk, więc są daleko za
    murzynami.

  • 6. Data: 2020-06-26 06:42:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2020 o 21:48, heby pisze:

    > "Panie automacie! Tamten akumulator był ładny, nowy a ten taki
    > poobijany! Proszę mi wydać ładniejszy".
    >
    > Coś w ten deseń ponoć często bywa na wymianie gazu. Nie wymieniam, więc
    > tylko słyszałem ;)

    A co to kogo obchodzi czy obrdrapana czy nie jak bateria będzie
    własnością operatora, a klient nawet jej nie zobaczy?

    --
    Shrek

  • 7. Data: 2020-06-26 07:43:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/06/2020 06:42, Shrek wrote:
    > A co to kogo obchodzi czy obrdrapana czy nie jak bateria będzie
    > własnością operatora, a klient nawet jej nie zobaczy?

    Klient ją zobaczy, choćby w wyobraźni. W końcu mu to wkładają w *jego*
    samochód.
    Moglibyśmy podejśc do sprawy komplesowo i wypożyczać też samochody.
    Wtedy klient będzie narzekał że tapicerka obsrana a deska się klei,
    klamotry trzeba przepakować, głośniejszy jest, z klimy śmierdzi, itd.

    Nie dogodzisz. No chyba że samą kabinę zmieniać :D

  • 8. Data: 2020-06-26 08:30:15
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Moglibyśmy podejśc do sprawy komplesowo i wypożyczać też samochody.

    to sie nazywa carsharing :-)

    --Wtedy klient będzie narzekał że tapicerka obsrana a deska się klei, klamotry
    trzeba przepakować, głośniejszy jest, z klimy śmierdzi, itd.

    i tak juz jest w kiepsciejszych dzielnicach duzych niemieckich miast, wsiadzie jakis
    prosiak nachlewi i spierdoli a kolejny klient ma problem ...

    --Nie dogodzisz. No chyba że samą kabinę zmieniać :D

    ziew ... battery swap to nic nowego

    https://www.autonews.com/china/china-embraces-batter
    y-swapping-system-evs

    https://electrek.co/2020/01/17/ev-battery-swapping-i
    s-dead-in-us-but-china-wants-to-make-it-happen/

    BAIC BluePark said that it set up 187 battery-swap stations in 15 Chinese cities for
    16,000 electric-powered taxis. And last year, it announced plans for 3,000 swap
    stations, enough to supply a half-million electric vehicles by the end of 2022.

    europejskie gamonie mowia ze niedasie a chinczyk przyjdzie i zaora towarzystwo,
    gamonii po czynach poznacie :-)

    PS czekam na pierwsze europejskie miasto ktore wprowadzi takie regulacje dla
    taksiarzy i to moze byc np Londyn

    https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/londyn
    -elektryczny-nowe-taksowki-i-autobusy-tylko-zeroemis
    yjne-58214.html

  • 9. Data: 2020-06-26 09:25:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Thursday, June 25, 2020, 9:03:35 PM, you wrote:

> [...]
    > elektryczne bez akumulatorów. akumulatory, o zunifikowanej budowie będą
    > własnością koncernów elektrycznych i będą wymieniane przez automaty, na

    Absolutna fikcja. Nawet Musk sobie odpuścił to rozwiązanie.
    Akumulatory o dużej pojemności to nie bateryjki do zabawki - to nie
    jest kwestia prostej wymiany. Ich konstrukcja mechaniczna stanowi
    część konstrukcji całego samochodu. Poza prostymi przyłączami
    mechanicznymi masz jeszcze całą hydraulikę - akumulatory muszą być
    chłodzone a czasem... ogrzewane.

    > Tyle że na razie, to biznes polegający na "krojeniu" z pieniędzy
    > eko-dziwaków

    I w czym Ci to przeszkadza, że tak z tym walczysz? Ktoś Cię zmusza do
    używania? Przystawia pistolet do głowy?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2020-06-26 09:32:07
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/06/2020 20:03, ToMasz wrote:
> [...]
    > naładowane na stacjach "paliw"
    > Tyle że na razie, to biznes polegający na "krojeniu" z pieniędzy

    Chinczycy cos takiego robia:
    https://www.youtube.com/watch?v=rmTePwW5HOQ
    Oczywiscie dotyczy to wybranego modelu/modeli.