  • Data: 2020-06-30 13:08:25
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.06.2020 o 12:40, J.F. pisze:

    > Ciagle tylko pol.

    No ale to pół ma własne potrzeby. Nie oddadzą połowy reszcie, bo sami
    zostaną po ciemku.

    > Ze dwa lata temu bylo zacmienie Slonca ... w Niemczech jakos tragedii
    > nie bylo, tylko spadl eksport do Polski.

    Bo oni nie zastąpili energetyki klasycznej OZE, tylko funkcjonuje to
    obok siebie - jak jest słońce i wiatr, to korzystają jak nie to
    klasyczna. Tylko ta nadmiarowość sporo kosztuje.

    > No nie wiem - pare wypadkow raczej pokazywalo, ze te automaty to robia
    > blackout :-)

    No właśnie - odetną nas z automatu i zrobią nam blackout. Ogólnie to
    balackouty biorą się ze zbyt dużej chcęci utrzymania systemu. Aż się nie
    da. Jakby ciąć od razu dany obszar, to skutki byłyby ograniczone.

    > tak z 1/4 Wroclawia zalalo w 1997 i pradu nie bylo chyba 2 tygodnie.
    > Dalo sie zyc ... wtedy

    Wtedy. No i jednak reszta polski troszkę wam pomagała:P

    > strazacy wode dowozili, i to wiadro dalo sie nabrac.
    > A zlewki  ... do kibla.
    > Gorzej, ze czasem potrzebna jest przepompownia sciekow.

    Bo ja wiem - i tak spłuywało do odry, tylko odra była większa;)

    --
    Shrek