    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Języki programowania w podstawówce
    Date: Fri, 11 Sep 2020 07:38:50 +0200

    On 11/09/2020 00:08, Maciej Sobczak wrote:
    > Tak. Kiedyś to się nazywało "(Młodzieżowy/Osiedlowy/Miejski/Wiejski/etc.) Dom
    Kultury". Ale kiedyś takie ośrodki rozwiązywały też problem dostępu do zasobów.

    Tym zasobem jest obecnie osoba posiadająca wiedzę. Nie jest to już, od
    bardzo dawna, nauczyciel - ci bardziej utalentowani inzynieryjnie nie
    pracuja w szkołach.

    > Więc i tak do bani.

    Czy ja wiem, modelarnia w okolicy działa. To za mało, wolałbym wiecej
    walki na poziomie inzynierii. Na ten przykład zajęcia z mikrokontrolerów:
    a) tanie
    b) natychmiastowy efekt
    c) relatywnie proste do ogarnięcia dla zdolnego 10+

    W szkołach to nie przejdzie, od lat 90 jest wstęret władzy do
    realizowania w szkołach jakichkolwiek zajęć "z eksperymentem", a tutaj
    była by pracownia z jakimiś kablami, jeszcze kogoś porazi prąd. Wielu
    osobom kojarzy się to z "sowieckimi metodami nauczania", słyszałem tą
    opinię co najmniej kilkukrotnie od różnych nauczycieli.

    > I w sumie, może właśnie na tym poziomie to wystarczy?

    98% populacji wystarczy.

    Pozostale 2% chce więcej i nie ma komu ich pokierować. Mogą objerzec
    filmik na YT ale jak ich nie pokieruje to zginą w motłochu. To dotyczy
    każdego talentu. Informatyka ma i tak lepiej, bo jednak samokształcenie
    działa lepiej niż gdziekolwiek indziej.