-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin-spool!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.
news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-f
or-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
<pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
<5b2d58de$0$586$65785112@news.neostrada.pl>
<pgkpk6$am4$4@news.mixmin.net>
<5b2e1c1b$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
<pglq2b$si9$4@news.mixmin.net>
<1...@g...com>
<X...@l...net>
In-Reply-To: <X...@l...net>
Subject: Re: Kable. Regulator.
Date: Mon, 25 Jun 2018 11:58:21 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 63
Message-ID: <5b30bcc1$0$589$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.19.7
X-Trace: 1529920705 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 589 83.26.19.7:59224
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634623
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:X...@l...net.
..
>na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak:
>> Alternatora nie mozna przeciazyc pond moc na jaka zostal
>> zaprojektowany.
>Jak nie można? :)
>To od czego padają diody główne? Jak alternator ma 120A
>to diody są na ile obliczone? Od tramwaju na 500A?
>Od czego odspawują się uzwojenia od diod? Od patrzenia?
Tak dla przykladu
http://www.motorsport-systems.co.uk/products/alterna
tors-starters-actuators/alternators/
model B3 - 210A
"Rectifier diodes are designed and proved for B+ continuous output
current
of 210 A. The alternator is able to support more current, but this
must be restricted for short time to prevent the destroying of
rectifier
diodes."
Tyle, ze maksymalny prad to 222A i wystepuje przy 18k rpm
(alternatora).
210A osiagamy przy 10krpm, a np przy 4000 mamy tylko 125A.
To przy 13.1V obciazenia - jak zejdziemy np do 11V, to moze poplynac
wiecej, ale IMO - niewiele wiecej.
No i takie 11V to imo wymaga solidnych kabli od spawarki, zeby ze 250A
pociagnely.
A "short time" ... czy nie ponad 20 minut, bo tyle to testowali ?
Czyli ryzyko uszkodzenia niewielkie, a odspawania diod ... miedz to
ponad 1000C wymaga ... gdzies w srodku sie spala.
To specjalny alternator, zwykle moga byc delikatniejsze, no i np miec
tylko 100A, no i jeszcze od chlodzenia to zalezy - ale jak samochod
dlugo nie zapala, to zima jest :-)
J.
Alternator ma temperaturę tyle co silnik 90'C
Niewielki zapas na chłodzenie.
Dokładać diodom jeszcze drugie auto o nieznanej kondycji?
To ja dziękuję postoję.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.18 12:02 J.F.
- 25.06.18 12:59 Uzytkownik
- 25.06.18 13:40 Uzytkownik
- 25.06.18 14:01 Zenek Kapelinder
- 25.06.18 14:09 Zenek Kapelinder
- 25.06.18 14:25 Adam Wysocki
- 25.06.18 14:38 Adam Wysocki
- 25.06.18 15:17 Adam Wysocki
- 25.06.18 16:05 J.F.
- 25.06.18 20:31 LordBluzg(R)
- 25.06.18 20:47 RoMan Mandziejewicz
- 25.06.18 20:47 RoMan Mandziejewicz
- 25.06.18 20:50 RoMan Mandziejewicz
- 25.06.18 20:51 RoMan Mandziejewicz
- 25.06.18 21:19 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- czy wiedziałeś że?
- Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- Produkcja energii w elektrowniach atomowych
- Nie widzieć gdzie się jedzie
- Złomnik się SPRZEDAŁ Kanałowi ZERO
- I lewacka ideologia poszła się JEBAĆ
- Dla UTRWALENIA: jak działają "EKO" ZBRODNIARZE
- Emisyjność BEV
- Modulacja FM
- Chińczycy już ZAREAGOWALI!!!! Klamki zewnętrzne w samochodzie MAJĄ BYĆ KLAMKAMI
- Giełdy samochodowe
- #Motodziennik 358 - Czy ELEKTRYKI są jak AZBEST? Wyniki badań
- Dieta dla prątkowców
Najnowsze wątki
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta
- 2025-12-24 Tfu! Przeklety prostokąt (czyli UPS i "sinus modyfikowany")
- 2025-12-23 Prezent dla kierowców od prezydenta Nawrockiego
- 2025-12-23 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-12-23 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-12-22 czy wiedziałeś że?
- 2025-12-22 Unijne KOOOORWY mówią że WYCOFUJĄ się z zakazu rejestracji elektryków
- 2025-12-22 Białystok => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-12-22 Lublin => Project Manager <=
- 2025-12-22 Warszawa => Project Manager (AI and innovation) <=
- 2025-12-22 TVN oczekuje: Za Ziobrem BĘDZIE czerwona nota Interpolu! Czy może Interpol da drugi raz (w) dupę? ;-)
- 2025-12-21 Norweski przepis na pozbywanie się uchodźców odwiedzających kraj z którego "uciekli"
- 2025-12-21 UE bierze kredyt na 90GEUR, by przedłużyć wojnę na Ukrainie, w tym Polska 4-5%, czyli od 3,6 do 4,5GEUR
- 2025-12-21 Produkcja energii w elektrowniach atomowych




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem