    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kalkulator kilometra;-)
    Date: Mon, 30 Aug 2010 03:20:16 -0700 (PDT)

    On 30 Sie, 01:13, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
    > ptoki napisał(a):> Misiu, robie 25kkm rocznie. Swoim. Ale liczyc umiem. I napisalem
    ze

    > Misiu trzeźwy, to jestem ciekaw twoich wyliczeń z terminem "jak
    > nigdzie nie jeździ"
    > tylko do pracy.
    > Bo mi wyszło z moim kombi 2,5 DTI tylko do pracy ze wszystkimi innymi
    > kosztami 290.58 zl/miesiąc.
    > I to ma być zniechęcające zakładając że 'mieszczuch' brał by auto o
    > mniejszej pojemności lżejsze a zarazem mniejszym apetycie na paliwo?
    > Pieprzysz bzdury.

    Oczywiscie wziales pod uwage rowniez to ze auto kupiles za X a za pare
    lat bezawaryjnej (czego ci zycze) lub awaryjnej (trzeba doliczyc
    koszty) jazdy sprzedasz za 1/5-1/10 X?

    Dla przykladu:
    Kupujac byle jezdzidlo klasy B (golca bez niczego) za te 45kzl i
    jezdzac te 10 lat sprzedasz go za te 5-7kzl.
    Czyli rocznie wychodzi jakies 4kzl straty na wartosci. Czyli
    miesiecznie dodatkowe 300zl.
    Mozna liczyc inne wersje typu uzywany wiekszy samochod i krotszy/
    dluzszy czas uzycia ale wychodzi podobnie.

    Sedno jest w tym ze porownanie posiadacza samochodu jezdzacego nim do
    pracy z nieposiadaczem samochodu musi byc zrobione calosciowo.

    Wiekszosc ludzi liczy tylko paliwo i ewentualne naprawy, ci bardziej
    swiadomi doliczaja ubezpieczenia, przeglady.
    Ci naprawde swiadomi doliczaja koszt i "utrate wartosci" takiego
    pojazdu (calkiem spora) no i koszty garazu.
    A ci szalenie swiadomi doliczaja do kosztow rowniez czas jaki trzeba
    autu poswiecic (przeglad to 2-3h wyrwane raz na jakis czas, mycie to
    tez pare minut raz na miesiac czy podobnie, no i np samo parkowanie
    (bo taryfe zamawia sie pod klatke i dojezdza pod drzwi - czas
    parkowania/garazowania=0).

    I podliczajac calosc juz wychodza spore koszta. U mnie wychodzi jakies
    800zl. Te 300-400 kosztow bierzacych i drugie tyle w kosztach
    ubezpieczen/utraty wartosci/napraw itp.

    No i jesli ktos wiele nie jezdzi to nawet jesli wyda w taryfie te
    400-800zl miesiecznie to ledwie dobije do kosztow samochodu liczonych
    w calosci.

    No magic...

    PS
    Znam dwu ludzi ktorzy maja auta i wogole nimi nie jezdza. Jeden ma na
    liczniku nabite 34kkm w 9letnim daewoo nexia a kupil ja 2 letnia z
    stanem 31kkm.
    A drugi w ostatnich 3 latach zrobil swoim autem 900km i mial w tym
    czasie 5 stluczek. Taniej wychodzi go jezdzenie taryfa. Auta sie
    pozbyl.

    --
    Lukasz Sczygiel