  • 11. Data: 2010-08-29 23:40:59
    Temat: Re: Kalkulator kilometra;-)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    ptoki pisze:

    > Eee tam, dziwi mnie jak ludzie sa bezrefleksyjni. Jak kiedys jednemu
    > mieszczuchowi wyluszczylem ze jak nie wydaje wiecej niz 400zl na
    > komunikacje w miesiacu to auto nie jest dobra inwestycja to wywalil
    > galy.

    A jakie kryteria trzeba spełnić żeby warto było kupić np. telewizor?

  • 12. Data: 2010-08-29 23:59:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Sie, 15:04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A potem ci przychodzi pomysl pojechania w niedziele nad jezioro :-)

    Napisalem "mieszczuchowi". Te jezioro objade taryfa za 400zl. Co
    tydzien sie nie jezdzi. I cala rodzine (no niewielka) sie zmiescic da.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2010-08-30 00:04:10
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Sie, 17:07, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
    > ptoki napisał(a):> [...]
    >
    > Posiadałeś kiedyś samochód? Doznałeś kiedyś niezależności
    > motoryzacyjnej nie mówiąc o przyjemności z prowadzenia auta?

    Misiu, robie 25kkm rocznie. Swoim. Ale liczyc umiem. I napisalem ze
    klarowalem mieszczuchowi. On myslal ze jak nigdzie nie jezdzi i kupi
    auto to niewiele zaplaci.
    Albo jak tylko do pracy bedzie jezdzil (zamiast zbiorkomu) to go drogo
    nie wyjdzie.
    Jak mu wyliczylem ile co kosztuje i zestawilem z kosztem taksy to sie
    zdziwil.

    I to mialem na mysli. Wiem do czego auto sluzy i uzywam. Za to widac
    jak w niedziele ludzie czytaja ze zrozumieniem.

    No, czytasz tez trzezwo.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 14. Data: 2010-08-30 00:18:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A jakie kryteria trzeba spełnić żeby warto było kupić np. telewizor?

    To jest dopiero bez sensu inwestycja.
    Nie posiadanie nie dość że nie wymaga kupowania niczego alternatywnego, to
    jeszcze zostawia kupę czasu żeby więcej zarobić.

  • 15. Data: 2010-08-30 01:13:09
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    ptoki napisał(a):
> [...]
    > nie wyjdzie.
    > Jak mu wyliczylem ile co kosztuje i zestawilem z kosztem taksy to sie
    Misiu trzeźwy, to jestem ciekaw twoich wyliczeń z terminem "jak
    nigdzie nie jeździ"
    tylko do pracy.
    Bo mi wyszło z moim kombi 2,5 DTI tylko do pracy ze wszystkimi innymi
    kosztami 290.58 zl/miesiąc.
    I to ma być zniechęcające zakładając że 'mieszczuch' brał by auto o
    mniejszej pojemności lżejsze a zarazem mniejszym apetycie na paliwo?
    Pieprzysz bzdury.
    --
    Krzysiek

  • 16. Data: 2010-08-30 07:27:17
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 29 Aug 2010 23:33:50 +0200, J.F. napisał(a):

    > Skoro wiesz gdzie, to podpowiadasz. A jak nie wiesz .. to i wlasnym
    > autem nie podjedziesz :-)

    Nie ma sposobu by podpowiedzieć adres taksówkarzowi, gdy ja stoję i czekam
    na niego, a on zwiedza okolicę i uczy się topografii miasta.

    > A co cie to obchodzi, twoje czy co ? Wazne zeby w srodku czysto bylo.

    Wali choinką waniliową i wali cale zawieszenie. Maks to był, jak mi się
    trafił opel kadet z dziurawym wydechem.

    > Zalezy. W taryfie placisz i wysiadasz, a we wlasnym aucie bywa ze
    > jedziesz, jedziesz, jedziesz - a miejsca do parkowania nie widac :-)

    Już nawet w Kartuzach parkowanie jest płatne. To znakomicie ułatwia
    znalezienie miejsca do zaparkowania.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 17. Data: 2010-08-30 11:25:46
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    4teuf5$....@4...net
    *PB* napisał(-a):

    > Jak było to nie bijcie;-)
    >
    > http://www.kosztyjazdy.pl/

    Fajne linki generuje ten kalkulator :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 18. Data: 2010-08-30 12:20:16
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 30 Sie, 01:13, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
> [...]
    > I to ma być zniechęcające zakładając że 'mieszczuch' brał by auto o
    > mniejszej pojemności lżejsze a zarazem mniejszym apetycie na paliwo?

    Oczywiscie wziales pod uwage rowniez to ze auto kupiles za X a za pare
    lat bezawaryjnej (czego ci zycze) lub awaryjnej (trzeba doliczyc
    koszty) jazdy sprzedasz za 1/5-1/10 X?

    Dla przykladu:
    Kupujac byle jezdzidlo klasy B (golca bez niczego) za te 45kzl i
    jezdzac te 10 lat sprzedasz go za te 5-7kzl.
    Czyli rocznie wychodzi jakies 4kzl straty na wartosci. Czyli
    miesiecznie dodatkowe 300zl.
    Mozna liczyc inne wersje typu uzywany wiekszy samochod i krotszy/
    dluzszy czas uzycia ale wychodzi podobnie.

    Sedno jest w tym ze porownanie posiadacza samochodu jezdzacego nim do
    pracy z nieposiadaczem samochodu musi byc zrobione calosciowo.

    Wiekszosc ludzi liczy tylko paliwo i ewentualne naprawy, ci bardziej
    swiadomi doliczaja ubezpieczenia, przeglady.
    Ci naprawde swiadomi doliczaja koszt i "utrate wartosci" takiego
    pojazdu (calkiem spora) no i koszty garazu.
    A ci szalenie swiadomi doliczaja do kosztow rowniez czas jaki trzeba
    autu poswiecic (przeglad to 2-3h wyrwane raz na jakis czas, mycie to
    tez pare minut raz na miesiac czy podobnie, no i np samo parkowanie
    (bo taryfe zamawia sie pod klatke i dojezdza pod drzwi - czas
    parkowania/garazowania=0).

    I podliczajac calosc juz wychodza spore koszta. U mnie wychodzi jakies
    800zl. Te 300-400 kosztow bierzacych i drugie tyle w kosztach
    ubezpieczen/utraty wartosci/napraw itp.

    No i jesli ktos wiele nie jezdzi to nawet jesli wyda w taryfie te
    400-800zl miesiecznie to ledwie dobije do kosztow samochodu liczonych
    w calosci.

    No magic...

    PS
    Znam dwu ludzi ktorzy maja auta i wogole nimi nie jezdza. Jeden ma na
    liczniku nabite 34kkm w 9letnim daewoo nexia a kupil ja 2 letnia z
    stanem 31kkm.
    A drugi w ostatnich 3 latach zrobil swoim autem 900km i mial w tym
    czasie 5 stluczek. Taniej wychodzi go jezdzenie taryfa. Auta sie
    pozbyl.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 19. Data: 2010-08-30 12:23:41
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Sie, 23:59, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Napisalem "mieszczuchowi". Te jezioro objade taryfa za 400zl. Co
    > tydzien sie nie jezdzi. I cala rodzine (no niewielka) sie zmiescic da.

    Zreszta po przemysleniu mozna auto pozyczyc od sasiada albo z
    wypozyczalni. Ceny sa juz od 300zl za 3 dni.
    Zalezy oczywiscie ile sie jezdzi.
    Ale jak wyklarowalem Krzysztofowi 45 cena paliwa i oplat to z grubsza
    dopiero polowa...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 20. Data: 2010-08-30 12:35:29
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Sie, 19:47, Przemysław Bernat <p...@w...pl> wrote:

    > Na użeranie się z taksiarzami, przynajmniej w Trójmieście trzeba mieć dużo
    > czasu i mocna nerwy: najprostsze adresy są dla nich nie do znalezienia.
    > Auta, to zwykle trupy ze śmietnika, a wypisanie faktury trwa dłużej niż
    > kurs. W Gdańsku zdarzało mi się pójść na tramwaj, bo było szybciej i mniej
    > stresu niż ganianie się ze złotówą, która nie potrafi znaleźć Bałej 1.

    Moje pracowe boje z taksiarzami strescil bym tak:
    Bardzo sprawe ulatwiaja vouchery. Pewnie i na prywatnego ludzika da
    sie takowe zorganizowac.
    Wtedy jest latwiej dochodzic tego ze taksiarz naciagal trasy czy ceny.
    Malych oszustw sie napietnowac nie da ale jak mu sie noga/reka omsknie
    to odchylki na 15-20% latwo mozna wychwycic i o ile korporacja moze
    nie dac rabatu na otarcie lez ale taryfiarza moze szarpnac po
    kieszeni.

    Jak sie po wawie rozbijalem sawa i eletaksi to stwierdzam ze jezdza
    bez kombinowania i zazwyczaj adresy znaja. Ale ja jezdzilem po znanych
    mi zakatkach. Poza tym czesto wklepuja adres w nawigacje i wtedy widac
    czy jada po sznurku czy bladza w jakies dziwne miejsca.

    > Taryfy mają swoje zastosowanie, ale tylko własne auto daje szybkość i
    > niezależność.

    Ale pod warunkiem ze garaz masz blisko i zaparkowac mozna tam gdzie
    sie jedzie.
    Bo widzialem sytuacje ze dwu ludzi spotkalo sie pod klatka a potem pod
    firma. Jeden jechal autem a drugi autobusami :) Tyle ze ten
    samochodziarz mial daleko garaz a potem z parkingu darmowego kawalek
    musial podejsc pod firme...

    Generalnie liczyc trzeba umiec ale decyzja zawsze nalezy do
    zainteresowanego.

    --
    Lukasz Sczygiel