  • Date: Thu, 08 Jan 2009 13:24:27 +0100
    From: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Karta satelitarna do laptopa

    123 pisze:
    > Najważniejsze wydaje mi się na początek jakie są ograniczenia
    > co do ustawienia talerza w stosunku do stron świata i jaki to ma
    > wpływ na zakres odbieranych programów. Czy gdzieś jest jakieś
    > zestawienie takich danych w warunkach polskich?

    To zależy gdzie jesteś, generalnie czytałem, że na większych antenach
    łapią od 31,5 E do 30 W.

    Tylko aby wykorzystać pełny zakres, to raczej obrotnica by się przydała.
    Hotbird ma około 1500 programów wszystkich - gdzieś połowa, może trochę
    więcej, to kodowane i strumienie danych, reszta to darmowe - w tym
    radia. Satelity są rozmieszczone co kilka stopni, na każdym z satelit
    masz 200-1500 programów. Niektóre programy na różnych satelitach się
    powtarzają. Satelity są umieszczone nad równikiem.

    > Ponadto, czy istnieje możliwość korzystania z TV satelitarnej
    > na laptopie poza stałym miejscem instalacji, np. gdzieś na wakacjach.

    Nie ma problemu, ale poza miejscem instalacji potrzebujesz również
    talerz i konwerter. Są przenośne 60 cm, ale z tego odbierzesz właściwie
    Astrę i Hotbird - i to nie wszystkie programy. Na satelicie są "anteny"
    zwane transponderami, które są skierowane na dany obszar ziemi, np na
    południu

    A i jeszcze jedno, aby odebrać wszystkie programy to potrzebna bardzo
    duża antena, ale nie sądzę, że będą Ciebie interesowały jakieś programy
    arabskie, czy inne tego typu.