  • 1. Data: 2009-01-05 20:34:21
    Temat: Karta satelitarna do laptopa
    Od: "123" <z...@z...com>

    Witam!

    Myślę o zakupie karty satelitarnej USB do laptopa.
    Niewiele o tym wiem, więc proszę o informacje od
    osób mających doświadczenie w tym temacie.
    W szczególności interesują mnie warunki techniczne,
    które powinny być spełnione oraz opłaty zarówno
    przy instalacji jak i potem podczas używania.
    Bardzo proszę o informacje i rady.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-05 20:48:45
    Temat: Re: Karta satelitarna do laptopa
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości

    > W szczególności interesują mnie warunki techniczne,
    > które powinny być spełnione oraz opłaty zarówno
    > przy instalacji jak i potem podczas używania.

    A co to ma wspólnego z tematyką grupy ? wejdź sobie na stronę operatora
    jakiegoś i poczytaj o kosztach i warunkach

  • 3. Data: 2009-01-07 11:11:43
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    123 pisze:
> [...]
    > W szczególności interesują mnie warunki techniczne,
    > które powinny być spełnione oraz opłaty zarówno
    > przy instalacji jak i potem podczas używania.

    http://www.komputronik.pl/szukanieproste.php?szukaj=
    1&prodElem=0&catElem=0&position=0&cText=&ss=skystar

    Są tam wersja na USB, ja używam obecnie na PCI. Jeśli chcesz korzystać z
    jakiejś platformy satelitarnej, to musisz mieć czytnik kart dodatkowo.
    W tym linku widziałem, że któraś tam coś takiego ma.
    Generalnie polecam wizytę na www.dvb-board-pl.com, tam Ci pomogą, co i
    jak ustawić.

  • 4. Data: 2009-01-07 14:19:15
    Od: "123" <z...@z...com>

    Bardzo dziękuję za odpowiedź.

> [...]
    platformy satelitarnej, to musisz mieć czytnik
    > kart dodatkowo. W tym linku widziałem, że któraś tam coś takiego ma.
    Z pobieżnej (na razie, bo dopadła mnie grypa) lektury tej strony wynika podział
    na programy darmowe i płatne. Czy wystarczą mi programy darmowe zależy
    od tego, które są darmowe, a które nie.
    Wiesz może gdzie takie informacje są podawane?

    > Generalnie polecam wizytę na www.dvb-board-pl.com, tam Ci pomogą, co i jak ustawić.
    Trzeba się wpierw zarejestrować, a potem podać nazwę i hasło. To jest zrozumiałe.
    Formularz rejestracyjny jest strasznie rozbudowany, natomiast nie zawiera pozycji,
    "hasło" (z potwierdzeniem, jak to zwykle bywa). Ponadto brak tam informacji, które
    pola są obowiązkowe.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-01-07 14:24:55
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]
    > "hasło" (z potwierdzeniem, jak to zwykle bywa). Ponadto brak tam informacji, które
    Przepraszam, już wiem, obowiązkowa jest nazwa użytkownika i adres e-mail.
    Czy o hasło zapyta przy pierwszym logowaniu?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-01-07 15:06:37
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    123 pisze:
> [...]

    > od tego, które są darmowe, a które nie.
    > Wiesz może gdzie takie informacje są podawane?

    Darmowe programy TV czy komputerowe?
    http://www.yansat.pl/index.php/88/203
    Ja uzywam progdvb ale w jakiejś starszej wersji, nie wiem jak w nowszej,
    ale starsza była darmowa, tylko "kodek" darmowy miał taki kwadracik w
    rogu, po zapłaceniu dostaje się normalną wersję, ale można użyć innych
    "kodeków", byś musiał poszukać, ja już nie pamiętam, a szukać mi się nie
    chce.

    Odnośnie programów TV http://www.lyngsat.com/ darmowe to FTA - Free To
    Air i jeszcze kwestia tego, z jakiego satelity będziesz chciał odbierać
    programy, a jest ich bardzo dużo.

> [...]
    > zawiera pozycji,
    > "hasło" (z potwierdzeniem, jak to zwykle bywa). Ponadto brak tam

    Nie pamiętam rejestracji, bo kilka lat już na tym forum jestem, odnośnie
    hasła, to może na e-mail jest wysyłane? Generalnie nie ma pól
    obowiązkowych, poza loginem i e-mail ZTCP.

  • 7. Data: 2009-01-07 21:16:16
    Od: "123" <z...@z...com>

    > Darmowe programy TV czy komputerowe?
    I te i te. Dziękuję za podane adresy.

    Muszę jednak przyznać, że tematyka telewizji satelitarnej jest mi
    mało, a właściwie wcale nieznana.
    Na podane forum zarejestruję się, ale tam trzeba umieć sformułować
    konkretne pytania.
    To czego potrzebuję w tej chwili najbardziej to jakiś zwięzły opis
    tej tematyki od strony praktycznej dla całkowicie początkujących.
    Jest coś takiego w Internecie.?
    Do zainteresowania się telewizją satelitarną skłoniły mnie kolejne
    zmiany z telewizji kablowej.

    Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-01-08 09:05:41
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    123 pisze:
> [...]
    > Do zainteresowania się telewizją satelitarną skłoniły mnie kolejne
    > zmiany z telewizji kablowej.
    >
    > Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam

    No ale co chcesz wiedzieć? Oprócz karty potrzebujesz kabel, tzw. efki
    (takie złączki) konwerter, czaszę i oczywiście uchwyt. Trzeba ustawić tą
    antenę. W zależności od tego na jakiego satelitę będzie skierowana
    antena, jakie programy Ciebie interesują (HD, SD) i gdzie mieszkasz,
    musisz dobrać odpowiednią wielkość anteny. W sklepach dostępne są bez
    problemów anteny wielkości 90cm i to wystarczy do większości zastosowań.

  • 9. Data: 2009-01-08 10:11:35
    Od: "123" <z...@z...com>

    > No ale co chcesz wiedzieć?
    Najważniejsze wydaje mi się na początek jakie są ograniczenia
    co do ustawienia talerza w stosunku do stron świata i jaki to ma
    wpływ na zakres odbieranych programów. Czy gdzieś jest jakieś
    zestawienie takich danych w warunkach polskich?
    Ponadto, czy istnieje możliwość korzystania z TV satelitarnej
    na laptopie poza stałym miejscem instalacji, np. gdzieś na wakacjach.

    Pozdrowienia

  • 10. Data: 2009-01-08 12:24:27
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    123 pisze:
> [...]
    > wpływ na zakres odbieranych programów. Czy gdzieś jest jakieś
    > zestawienie takich danych w warunkach polskich?

    To zależy gdzie jesteś, generalnie czytałem, że na większych antenach
    łapią od 31,5 E do 30 W.

    Tylko aby wykorzystać pełny zakres, to raczej obrotnica by się przydała.
    Hotbird ma około 1500 programów wszystkich - gdzieś połowa, może trochę
    więcej, to kodowane i strumienie danych, reszta to darmowe - w tym
    radia. Satelity są rozmieszczone co kilka stopni, na każdym z satelit
    masz 200-1500 programów. Niektóre programy na różnych satelitach się
    powtarzają. Satelity są umieszczone nad równikiem.

    > Ponadto, czy istnieje możliwość korzystania z TV satelitarnej
    > na laptopie poza stałym miejscem instalacji, np. gdzieś na wakacjach.

    Nie ma problemu, ale poza miejscem instalacji potrzebujesz również
    talerz i konwerter. Są przenośne 60 cm, ale z tego odbierzesz właściwie
    Astrę i Hotbird - i to nie wszystkie programy. Na satelicie są "anteny"
    zwane transponderami, które są skierowane na dany obszar ziemi, np na
    południu

    A i jeszcze jedno, aby odebrać wszystkie programy to potrzebna bardzo
    duża antena, ale nie sądzę, że będą Ciebie interesowały jakieś programy
    arabskie, czy inne tego typu.