  • Data: 2018-08-23 15:27:37
    Temat: Re: Keil - sdcc (8051)
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23.08.2018 13:27, Piotr Wyderski wrote:

    > zaczynając. Zabawka dostępna na PIC wymaga dopłacenia ~800
    > dolarów za włączenie optymalizacji, a i tak nie rozumie nawet

    Optymalizacja jest, chociaż co prawda w darmowej wersji nie da się
    włączyć wyższych poziomów. Ponoć jest jakiś "workaround", ale osobiście
    nigdy nie czułem potrzeby zgłębiania tego tematu. Dostępne opcje w
    zupełności wystarczały mi w amatorskich projektach. Współczesne MCU mają
    na tyle flasha, że gdy uznawałem konstrukcję za "gotową", pozostawało
    jeszcze sporo wolnej pamięci.

    > Wygląda, tylko się nie kompiluje, bo matoł z Microchipa
    > nie rozumie nawet, co dokładnie oznacza słowo "const" w C
    > i jego kompilator odrzuca poprawne, trywialne programy.

    Nigdy się z tym nie spotkałem. A zdarzało mi się już przenosić
    biblioteki, które wcześniej wykorzystywałem na AVR, tudzież adaptować
    biblioteki pożyczone z projektów na Arduino. Jedyne problemy na jakie
    ewentualnie trafiłem wynikały z wykorzystania innego standardu języka C.
    W tym wypadku zmiany można było bardzo łatwo wprowadzić.

    Zgadzam się z tym, że STM32 ma sporo zalet. Nie powiedziałbym jednak, że
    sytuacja z PIC32 jest tragiczna.