    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: KiCAD - netlista
    Date: Sat, 30 Apr 2011 18:28:59 +0200

    W dniu 2011-04-30 16:28, Jacek M. pisze:
    > Od jakiegos czasu probuje pracowac z KiCADem. Program od poczatku mi sie
    > spodobal, bo mimo swoich bogatych możliwosci jest darmowy.
    > Po zakonczeniu rysowania schematu uzupelnilem go recznie o footprinty
    > uzytych elementow (w edytuj element->Obudowa).

    A w netliście jest widoczna ta obudowa? Powinna być wyświetlona po
    dwukropku za wartością elementu. Pytam bo ja nie definiuję obudowy we
    właściwościach elementu na schemacie. W widoku netlisty, z prawej strony
    strony jest przewijalna lista wszystkich footprintów dostępnych przez
    pcbnew.
    Podświetlam jakiś element w lewej liście a potem znajduję dla niego
    footprint w prawej liście i dwuklikiem przyporządkowauję go do elementu.
    Nie mam problemów z wczytaniem obudów.

    Po wygenerowaniu netlisty i
    > wczytaniu jej do pcbnew zglaszany jest komunikat o tym, ze footprinty nie sa
    > widoczne, mimo, ze wystepuja one w uzytych bibliotekach z katalogu
    > KiCAD\share\modules (co widzialem w edytorze tych bibliotek).
    > Programy eeschema i pcbnew maja ustawione potrzebne biblioteki.
    > Jak sobie z tym poradzic?
    > Z gory dziekuje za pomoc.

    Czasami na początku zdarzało mi się, że w pcbnew dodawałem biblioteke
    przez Ustawienia>Biblioteka>Dodaj. Zapisywałem w projekcie a po ponownym
    włączeniu znowu tych bibliotek nie było. Podobnie było w konfiguracji
    Eeschema i CvPcb. Okazało się, że przyczyną był błąd w pliku projektu
    (KiCad/doc/Nazwa/Nazwa.pro) Przy tworzeniu nowego projektu generowała mi
    się jakaś bardzo duża wielocyfrowa liczba przy parametrach version.
    Występują one cztery razy dla poszczególnych bloków pliku pro. Po
    zamianie na version=1 nie miałem już problemów.

    MD